این نشریه در گفت و گو با «بهنام بن طالب لو» تحلیلگر ارشد بنیاد نئومحافظه کار «دفاع از دموکراسی» درباره انتخابات ایران می نویسد:«روحانی امیدهای زیادی را در مردم در انتخابات سال ۲۰۱۳ میلادی ایجاد کرد. پس از آن اما برخی از اصلاح طلبان نیز از او انتقاد کردند که چرا در برابر فشار تندروها مقاومت زیادی انجام نمی دهد».

به گزارش جماران ، این نشریه در ادامه می نویسد:«اکنون در مقابل او جدی ترین حریف رئیسی است که سال ها در دستگاه قضایی ایران بوده است. رئیسی فاقد جایگاه لازم برای کسب حمایت سیاسی در میان پایگاه رای دهندگان به روحانی و تکنوکرات هاست با این حال، خطر از آن رو برای روحانی افزایش یافته که بسیاری از ایرانیان نسبت به وعده های داده شده درباره پیامدهای مثبت پایان یافتن انزوای بین المللی ایران سرخورده شده اند. علیرغم لغو تحریم ها از زمان توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ میلادی به این سو اقتصاد ایران با پیشرفت چشمگیری مواجه نبوده است». 

این نشریه اشاره می کند با این حال، در صورتی که رئیسی نتواند در انتخابات در برابر روحانی پیروز شود شانس او در آینده نیز برای ایفای نقش در برهه زمانی خلاء قدرت کاهش می یابد. 

این نشریه که نزدیک به یهودیان است می نویسد:«احمدی نژاد که منکر هولوکاست بود نیز در رقابت انتخاباتی ثبت نام کرد. برخی می گفتند که او سعی داشته با ثبت نام اهرم فشاری بر محافظه کاران برای تایید صلاحیت بقایی داشته باشد که در عمل این گونه نشد». 

الگماینه معتقد است که انتخابات ریاست جمهوری ایران به احتمال زیاد تاثیر چندانی بر مسائل مرتبط با نقش منطقه ای ایران  و سیاست خارجی و امنیتی نظام در سطح کلان نخواهد گذاشت چرا که تصمیم گیری در این حوزه ها بر عهده مقامات عالی ایران است. 

این سایت می نویسد:«رییس جمهوری در ایران بر قوانین داخلی و تاکتیکی و نه استراتژیک تاثیرگذار است». 

الگماینه در پایان اشاره می کند که با این حال، انتخابات ریاست جمهوری ایران از آن رو مهم است که رییس جمهوری بعدی می تواند در پر کردن خلاء قدرت احتمالی ایجاد شده در آینده نزدیک موثر باشد. 

این نشریه می نویسد:«تندروها خواستار رییس جمهوری ایدئولوژیک و بسیار متعهد به ارزش های انقلابی هستند. با این حال، واقعیت آن است که بسیاری از رای دهندگان معتقدند که این روحانی است که ثبات بیش تری را برای کشور به ارمغان خواهد آورد»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.