مالزی روز چهارشنبه پس از تنش در مناسبات با کره شمالی و ممنوعیت خروج اتباع دو کشور در یک دوره خاص، اعلام کرد 296 تبعه کره شمالی در ایالت ساراواک خود را تسلیم اداره مهاجرت کرده اند تا به پیونگ یانگ بازگردانده شوند.

به گزارش جماران ، مناسبات مالزی و کره شمالی پس از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور در بهمن ماه سال گذشته دچار تنش شد و در یک دوره کوتاه مدت بازگشت اتباع دو کشور از کشور مقابل ممنوع و به گونه ای به گروگان گرفته شدند.
'مصطفی علی' دبیر کل اداره مهاجرت مالزی روز چهارشنبه اعلام کرد در مجموع 296 تبعه کره شمالی در ایالت ساراواک این کشور خود را به اداره مهاجرت تسلیم کرده اند.
دولت مالزی تصریح کرد اجازه کار این شهروندان کره شمالی در ساراواک منقضی شده است و روادید گردشگری آنها نیز اعتباری ندارد.
183 تن از این افراد با استفاده از روادید گردشگری وارد ایالت ساراواک شده و کار می کردند.
به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، دولت مالزی اعلام کرد برخی از 296 تبعه کره شمالی به خانه بازگشت داده شده اند و مراحل کار برای بازگرداندن دیگر اتباع این کشور نیز در حال انجام است.
مقامات مالزی هفته گذشته در تلاش برای یافتن 117 شهروند کره شمالی که براساس اطلاعات اداره مهاجرت بیش از مدت قانونی روادید کار در این کشور حضور داشته اند، اتمام حجت کرده بود.
حضور کارگران کره شمالی در بخش زغال سنگ مالزی پیش از این نیز وجود داشته است و در یک انفجار معدن زغال سنگ در سال 2014 سه نفر از جمله یک کره ای جان خود را از دست دادند.
کره شمالی هزاران نفر از کارگران خود را به کشورهای خارجی اعزام می کند که درآمد این افراد میلیاردها دلار به دولت کمک می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.