یک فرمانده الحشدالشعبی عراق امروز سه شنبه خبر داد که نیروهای آمریکایی بار دیگر ، برای داعش کمک های تسلیحاتی و تجهیزاتی در استان نینوا پرتاب کرده اند. وی تاکید کرد که آمریکا با این اقدامات به دنبال طولانی کردن جنگ در عراق است.

به گزارش جماران ، جواد الطبیباوی سخنگوی نظامی عصائب اهل الحق در گفت وگو با السومریه نیوز، برخی گزارش ها مبنی بر پرتاب کمک از سوی هواپیماهای متعلق به آمریکا در غرب تلعفر را تایید کرد و گفت، این کمک ها در ناحیه ای در غرب تلعفر در استان نینوا به گروه تروریستی تکفیری داعش ارائه شده است.
وی به زمان انجام این عملیات پرتاب کمک اشاره نکرد، اما گفت که این سیاست تقویت گروه تروریستی داعش دلیل محکمی است که ثابت می کند ادعای آمریکا در جنگ علیه تروریسم ، باطل است. 
در همین زمینه فردوس العوادی ازنمایندگان پارلمان عراق نیز روز سه شنبه با اشاره به خبر پرتاب کمک های آمریکا برای داعش ، گفت که آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ علیه داعش و کارشکنی در روند عملیات آزادسازی موصل است.
پیش از این طی 30 ماه جنگ عراقی ها علیه داعش، آمریکایی ها و متحدان این کشور در قالب ائتلاف بین المللی ضد داعش بطور مستمر به گروه تروریستی داعش در عراق کمک رسانی کرده اند.
جنجالی ترین کمک رسانی در اوایل سال 2015 در فرودگاه الضلوعیه در شمال بغداد دراستان صلاح الدین بود که محموله پرتاب شده در وسط میدان نبرد فرود آمد که بر سر آن درگیری های سختی رخ داد و سرانجام آن محموله که ویدئوی آن در شبکه های اجتماعی پخش شد، به دست نیروهای الحشدالشعبی افتاد. 
آمریکایی ها همواره این گزارش ها را رد کرده اند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.