یگان‌های امنیتی عراق طی ساعات اخیر چندین گروه خرابکاری داعش را در نقاط مختلف دستگیر کردند.

به گزارش جماران ، یگان‌های امنیتی عراق طی ساعات اخیر موفق شدند چندین گروه خرابکاری وابسته به تروریست‌های داعش را در حومه شهر مقدس سامراء دستگیر کنند. 
 
*مسئول پزشکی تکفیری‌ها در موصل بازداشت شد  
نیروهای امنیتی استان صلاح‌الدین یکی از عناصر تروریستی داعش را که از مسئولان پزشکی تکفیری‌ها نیز به‌شمار می‌رفت، در منطقه «الضلوعیة» موصل بازداشت کردند. 

تروریست دستگیر شده احمد ابراهیم حمد نجم الجبوری نام دارد که با لقب "احمد کنوط" در بیمارستان الجمهوری موصل فعالیت داشت. 
 
*انهدام مواضع داعش در جنوب سامراء 
 
هلاکت گروه خرابکاری

به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ سرتیپ عماد الزهیری فرمانده عملیات سامراء اعلام کرد که نیروهای این عملیات با اجرای ماموریت نفوذی خود به منطقه «العکسة» واقع در بین مناطق الاسحاقی و بلد در جنوب سامراء، توانستند محل جلسات و سخت‌افزارهای نظامی داعش را منهدم کنند. 

وی افزود: آخرین ماموریت یگان‌های عملیاتی در این منطقه با پشتیبانی اطلاعاتی ویژه که با استفاده از بازداشت دو تن از عناصر تروریستی حاصل شده بود، صورت گرفت. 
 
*آغاز نفوذ پلیس عراق در میدان گازی «باب سنجار» 
 
هلاکت گروه خرابکاری

منابع میدانی اعلام کردند که یگانی از پلیس فدرال عراق با نفوذ به‌سوی میدان گازی «باب سنجار»، خود را به مناطق الزنجلی و البورصه در بخش راست موصل رساند. 
 
هلاکت گروه خرابکاری

به‌نقل از منابع نظامی؛ نیروهای واکنش سریع امنیت جاده‌ای را تامین کردند که برای عبور خانوارهای موصل در محله «الثورة» این شهر درنظر گرفته شده و عملیات در آن از صبح دیروز آغاز شده بود. 
 
*دستگیری یک شبکه خرابکاری داعش در جنوب سامراء      
 
هلاکت گروه خرابکاری

منابع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کردند: تلاش‌های اطلاعاتی صورت گرفته در سطوح بالا این امکان را فراهم ساخت که لشکر ویژه‌ای از اطلاعات عراق، با پیگیری فعال بتواند یک شبکه خرابکاری را در جنوب شهر مقدس سامراء دستگیر کند. 

این شبکه از سه تروریست انتحاری تشکیل شده بود قصد داشت به شهرک «بلد» در سامراء نفوذ کند. منبع یاد شده افزود: گروه خرابکاری مذکور مکان مورد نظر را برای اجرای عملیات تروریستی گسترده بررسی و انتخاب کرده بود. 
 
*انهدام مقر جلسات داعش در «غیدا»/ هلاکت گروه خرابکاری "ابوبکر العراقی" 
 
هلاکت گروه خرابکاری

به‌نقل از منابع امنیتی صلاح‌الدین؛ جنگنده‌های نیروی هوایی عراق مقر جلسات تروریست‌های داعش را در اطراف روستای «غیدا» واقع در مرز بین صلاح‌الدین و کرکوک هدف قرار دادند. 

در این حمله مسئول اقدامات خرابکارانه تروریست‌ها در الحویجه با نام "ابوبکر العراقی" و سه تن از همراهانش به‌محض حضور در محل به‌هلاکت رسیدند. 

لازم به‌ذکر است که روستاهای «غدا» و «المیدان» به‌عنوان معبری جهت نفوذ تکفیری‌های داعش از الحویجة به‌سمت مناطق استان صلاح‌الدین تبدیل شده بود که تعداد زیادی از جلسات مهم داعش در این مناطق انجام می‌شد. 
 
*انهدام برج دیده‌بانی داعش در شمال بیجی توسط نیروهای حشدالشعبی 
 
هلاکت گروه خرابکاری

منابع بسیج مردمی عراق اعلام کردند که نیروهای تیپ 99 حشدالشعبی با انجام عملیاتی غافل‌گیرانه، مواضع تروریست‌های داعش را در شمال کوه‌های «مکحول» از توابع شمالی بیجی در استان صلاح‌الدین هدف قرار دادند.
 
طی این حمله، برج دیده‌بانی و مراقبت و خودروی مجهز به مسلسل 14/5 میلی‌متری تروریست‌ها منهدم شد. 

به‌علاوه در این عملیات 7 تن از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیده و دیگر عناصر باقیمانده از تروریست‌ها نیز با رها کردن نیروهای زخمی خود در میدان نبرد، از محل گریختند. 
 
*بیانیه فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا/ تروریست‌ها هیچ جایی در عراق ندارند 
 
هلاکت گروه خرابکاری

فرماندهی عملیات آزادسازی نینوا (قادمون یا نینوی) با انتشار بیانیه‌ای به تشریح آخرین دستاوردهای نیروهای عراقی در نبرد با تروریست‌ها و پیشروی‌های میدانی رزمندگان مقاومت پرداخت. 

متن این بیانیه بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

طی عملیات نظامی روز شنبه مصادف با 15 آوریل 2017، که با مشارکت نیروهای امنیتی در جریان عملیات آزادسازی نینوا (نینوا ما می‌آییم) صورت گرفت؛ نیروهای عراقی به‌پیشروی‌هایی در بخش‌های مختلف پرداختند.  

در میان پیشروی رزمندگان مقاومت، شاخه‌های تروریستی داعش برای مقابله با روند رو به‌جلوی ارتش عراق، استفاده از خمپاره‎های حاوی مواد سمی و شیمیایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

اما با توجه به محدود بودن تاثیرگذاری و گستره میدانی این مواد سمی، اقدام تروریست‌ها خسارات اندکی به‌جای گذاشته و مناطق درگیری به‌سرعت تخلیه شد. 

به‌علاوه این حمله تلفات جانی برای رزمندگان عراقی درپی نداشته و تاثیر مستقیمی روی پیشروی نیروهای عراقی نداشت؛ به‌علاوه این اقدام تروریست‌ها نتوانست روند آزادسازی مناطق را با محدودیت مواجه کند. 

عملیات نیروهای عراقی در نهایت با هدف قرار دادن سرکردگان تروریست‌های داعش و انهدام توان تسلیحاتی آنان به‌پایان رسید. 

این بیانیه در پایان می‌افزاید: هلاکت عناصر تروریستی تا انتها ادامه خواهد یافت و آن‌ها هیچ جایی در عراق ندارند. ما تلاش‌های بی‌ثمر دشمن تروریستی پیرامون به‌کارگیری مواد سمی در نقاط حضور شهروندان سرزمین موصل را به‌شدت محکوم می‌کنیم.   
 
هلاکت گروه خرابکاری

بنابر اعلام فرماندهی عملیات "قادمون یا نینوی" (نینوا ما می‌آییم)؛ عناصر تکفیری برای ایجاد وقفه در پیشروی رزمندگان مقاومت طی این عملیات، به استفاده از تسلیحات شیمیایی و بمب‌های حاوی مواد سمی روی‌ آوردند. 

اما اراده پولادین رزمندگان عراقی که پشتیبانی ملت و مرجعیت دینی این کشور را در عقبه خود دارد، با غلبه بر حمایت تسلیحاتی آمریکا و مرتجعین عرب منطقه از تروریست‌ها، توانسته سایه امنیت را بر روی اغلب مناطق شمالی عراق بگستراند.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619693
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.