کاربران فضای مجازی در شبکه توییتر اخیرا با انتشار یک کاریکاتور معنادار و پرمحتوا در شبکه توییتر بر نقش مخرب انگلیس در فروش تسلیحات نظامی به عربستان تاکید کردند.

به گزارش جماران، در این کاریکاتور، با اشاره به سفر اخیر 'ترزا می' به عربستان، تصویر نخست وزیر انگلیس در حال حمل سلاح و مهمات در پاویون فرودگاه ریاض به طرز معناداری به تصویر کشیده شده است.
بر اساس این گزارش، این کاریکاتور معنادار توسط 'استیون بل' کاریکاتوریست معروف انگلیسی به تصویر کشیده شده است. 
«ترزا می» نخست وزیر محافظه کار انگلیس روز دوشنبه گذشته سفر سه روزه‌اش به منطقه غرب اسیا را با هدف دیداری مجدد از دو متحد نزدیکش، اردن و عربستان شروع کرد.
'ترزا می' پیشتر در مقام وزیر کشور انگلیس، در سال 2012 میلادی به اردن و در مارس 2014 میلادی به عربستان سعودی به‌عنوان بزرگترین شریک تجاری لندن در خاورمیانه، سفر کرده بود.
اما دیدار مجدد وی در شرایط کنونی از عربستان که در حال حاضر با موج انتقادات شدید به دلیل نقض گسترده حقوق بشر، ورودش به جنگ‌های نیابتی در منطقه با حمایت آشکار و پنهان از گروه‌های افراط ‌گرا و تروریست و متهم شدنش به جنایت جنگی در جریان تجاوز نظامی‌اش به یمن، روبرو هست، بسیار سؤال‌برانگیز است.
در همین خصوص و به نوشته ایندیپندنت، از زمان تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن در مارس سال 2015 میلادی، انگلیس تسلیحاتی به ارزش نزدیک به چهار میلیارد پوند به عربستان فروخته است. این قراردادها شامل فروش هواپیمای جنگی و هواپیماهای بدون سرنشین به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون پوند، انواع موشک‌ و بمب‌ به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون پوند و خودروهای زرهی و تانک‌ها به ارزش 430 هزار پوند می‌شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.