مسئولان پکن پایتخت چین که نزدیک به ۲۱ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده و به فضای طبیعی و باز نیاز مبرم دارد، اجازه داده اند مردم این شهر در «روز اموات» با شیوه جدید زیست محیطی خاکسپاری عزیزانشان را انجام دهند.

 

به گزارش جماران، روز اموات امسال در چین طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده (13 الی 15 فروردین) برگزار می شود و برای اولین بار به مردم این کلانشهر اعلام شده که می توانند خاکستر مردگان خود را در جاهایی که به آنان اعلام می شود، دفن کنند.
در همین راستا دولت محلی پکن، علاوه بر داخل قبرستانها؛ مناطق سرسبز و چمنزارهایی را در نظر گرفته است که مردم می توانند خاکستر مردگان خود را در آنجا به خاک بسپارند.
روش جدید تدفین مردگان به این صورت است که خاکستر اموات و از دست رفتگان ابتدا در نوعی تابوت با قابلیت جذب در خاک قرار داده می شود.
این تابوت پس از شش ماه از زمانی که خاکستر در آن قرار داده شد، بتدریج و به طور کامل از بین می رود و خاکستر مردگان نیز جذب زمین می شود.
روز مردگان در چین که به عنوان فستیوال «چینگ مینگ جیه» از آن یاد می شود، روز تکریم و گرامیداشت اموات توسط مردم است.
در این روز سنت های فراوانی از سوی چینی ها به چشم می خورد از جمله اینکه برای سوگواری مردم در گوشه و کنار خیابان ها روزنامه و یا چوب و وسایل مختلف را آتش می زنند و پول های کاغذی و غیرواقعی نیز برای سوزندان مورد استفاده قرار می گیرد.
روش طبیعی دفن مردگان بر اساس گزارش روز چهارشنبه روزنامه «اپل» از هنگ کنگ، تازه ترین مورد از تدابیر زیست محیطی شهر پکن است که ضمن حراست از زمین های پایتخت به مردم امکان می دهد هزینه تهیه تابوت های قدیمی را که گرانتر است، ‌متقبل نشوند و با تشریفات کمتری مراسم خاکسپاری صورت گیرد.
دولت مرکزی چین بر این باور است که چین باید به هر شکل در منابع، ‌زمین و هزینه ها صرفه جویی کند و این برای رفاه عامه نیز مفید به فایده خواهد بود.
مشکل کمبود زمین برای دفن مردگان نه تنها در چین بلکه در بسیاری از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از جمله هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی و سنگاپور نیز دیده می شود.
کم بودن زمین برای انجام چنین مراسمی در پکن حتی باعث شده مسئولان این شهر به مردم اجازه دهند از دریا نیز برای مراسم تدفین اموات استفاده کنند و سال گذشته میلادی 2 هزار و ۴۵۶ نفر خاکستر مردگانشان را به امواج دریا سپردند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.