یک قاضی فدرال در ایالت مریلند آمریکا امروز (پنجشنبه) فرمان دوم مهاجرتی ترامپ درباره ممنوعیت 90 روزه ورود مهاجران شش کشور مسلمان به آمریکا را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش جماران، هر چند ممنوعیت فرمان ترامپ به دلیل دستور قاضی هاوایی متوقف شده است، تصمیم «تئودور چانگ» قاضی فدرال مریلند ضربه مهلک دیگری به فرمان اجرایی ترامپ است.
«درک واتسون» قاضی دادگاه فدرال ایالت هاوایی بعد از ظهر روزگذشته ساعاتی قبل از اجرایی شدن فرمان دوم ترامپ در ممنوعیت شهروندان شش کشور مسلمان از روز پنجشنبه این دستور را به حالت تعلیق در آورد.
این اقدام دادگاه سیاتل با واکنش ترامپ مواجه شد و وی در جمع هوادرانش درشهر ناشویل ایالت تنشی آن را محکوم کرد و و آن را دست درازی بی سابقه قضایی توصیف کرد. وی در عین حال وعده داد در صورت لزوم این مساله را دیوان عالی خواهد برد. 
وکلای هاوایی مغایرت فرمان ترامپ با بندی از متمم اول قانون اساسی امریکا را دلیل رد آن عنوان کردند وگفتند این فرمان به فعالیت های تجاری و دانشگاه ها برای جذب استعدادهای درخشان و رونق صنعت گردشگری در این ایالت آسیب می رساند.
به گزارش ایرنا، در فرمان جدید اجرایی نام عراق از کشورهای مسلمان مشمول ممنوعیت به ورود به آمریکا حذف شده است و دارندگان کارت سبز و روادید و نیز شرطی که اقلیت های مذهبی خاص را در اولویت قرار می داد، از چنین ممنوعیتی حذف شده اند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.