یک منبع امنیتی امروز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت آمریکایی ها برای گمراه کردن نیروهای مسلح عراق که دنبال دستگیری ابوبکر البغدادی سرکرده داعش هستند، آدرس های غلط می دهند، درحالی که گزارش های اطلاعاتی نشانگر آن است که البغدادی در جریان عملیات موصل توسط نظامیان آمریکایی جابجا شده است.

به گزارش جماران، این منبع اضافه کرد، آمریکایی ها قصد دارند القا کنند، البغدادی از استان نینوا گریخته است، این درحالی است که اطلاعاتی وجود دارد که وی هنوز در نینواست و نیروهای مسلح عراق، از جمله الحشدالشعبی بطور جد به دنبال شناسایی محل اختفای وی هستند.
 منبع یاد شده تاکید کرد که آمریکایی ها با هدف انحراف در عملیات جست وجوی عراقی ها ، هر روز یک گزارش غلط و هدفمند منتشر می کنند. 
طی روزهای اخیر رسانه های منطقه ای و بین المللی به کرات از حضور البغدادی در مناطق غربی نینوا مانند آلبوکمال و البعاج و حتی آن سوی مرزهای سوریه و یا مناطق بیابانی در داخل عراق خبر داده اند و پنتاگون روز پنجشنبه ادعا کرد که ابوبکر البغدادی از نینوا گریخته است. منابع امنیتی عراق این گزارش ها را نادرست می دانند. 
در همین حال ، جواد الطبیباوی یکی از فرماندهان ارشد الحشدالشعبی پنجشنبه شب در گفت وگو با السومریه نیوز با اشاره به گزارش های منابع اطلاعاتی، گفت، آمریکایی ها در عملیات انتقال ابوبکر البغدادی به منطقه ای بین الحضر و القیروان در 80 کیلومتری جنوب موصل کمک کرده اند. 
آمریکایی ها در حالی سرگرم دادن اطلاعات غلط درباره سرنوشت ابوبکر البغدادی هستند که نیروهای مسلح عراق کار اطلاعاتی گسترده ای را برای دستگیری وی تدارک دیده اند. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.