مقامات آگاه آمریکایی روز جمعه اعلام کردند، بازرسان پلیس فدرال و دانشمندان حوزه کامپیوتر به تحقیقات خود درباره وجود ارتباط بین سرور کامپیوتر سازمان «دونالد ترامپ» و بانک روسی «آلفا» ادامه می دهند.

به گزارش جماران، شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا به نقل از مقامات آگاه یاد شده اعلام کرد، با وجود آن که چهار ماه پیش تردیدها و سوالات مربوط به احتمال این ارتباط رد شده بود، تحقیقات پلیس فدرال در این زمینه از سر گرفته شد و این پرونده در اختیار گروه مبارزه با جاسوسی پلیس فدرال قرار دارد، همان گروهی که در حال بررسی مداخله مشکوک روسیه در انتخابات 2016 آمریکاست. 
یکی از مقامات آمریکایی گفت، بازرسان به این نتیجه رسیدند که ارتباط بین سرور سازمان ترامپ و یکی از بانک های روسیه، عجیب است و نمی توان آن را نادیده گرفت اما، باید کار زیادی روی این پرونده انجام شود. 
مساله سرور کامپیوتر سازمان ترامپ و بانک روسی، هفته جاری و پس از آن دوباره مطرح شد که پایگاه اطلاع رسانی «بریت بارت» به نقل از کاخ سفید اعلام کرد، ترامپ در توئیتر خود بازرسان را به شنود مکالمات تلفنی خود متهم کرد. 
داده های اینترنتی نشان می دهد که تابستان گذشته، یک سرو کامپیوتر متعلق به «آلفا بانک» در روسیه به کرات و بیش از آنچه سایر شرکت ها انجام می دادند، به دنبال اطلاعات تماس برای سرور کامپیوتر مورد استفاده سازمان ترامپ بود. معلوم نیست که آیا سازمان ترامپ نیز در مقابل کاری کرده بود یا خیر و تا کنون مدرکی دال بر ارتباط این دو سرور ارایه نشده است.
از نظر آنهایی که این اطلاعات را بررسی و مطالعه کردند، با توجه به مداخله ادعایی روسیه در هک پست های الکترونیک کمیته ملی حزب دمکرات و «جان پودستا» رئیس ستاد انتخاباتی «هیل کلینتون»، این فعالیت می تواند حاکی از قصد برقراری ارتباط از طریق پست الکترونیک در دوره ای باشد که رابطه بین سازمان ترامپ و روسیه زیر ذره بین قرار داشت. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.