معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که حمایت از تولید داخلی با الگوی صحیح مصرف امکان پذیر می شود، بر نقش زنان در ترویج فرهنگ خرید کالای تولید داخل تاکید کرد.

معصومه ابتکار اظهار کرد: حمایت از تولید داخل وظیفه هر ایرانی است زیرا موجب رونق چرخ اقتصاد در کشور می شود. 
ابتکار با بیان این که شخصا سعی می کنم در محل کار و حتی منزل از تولیدات داخلی استفاده کنم،
بر ضرورت استفاده همگان از کالای ایرانی تاکید و تصریح کرد: البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که لازم است مصرف با توجه به نیاز باشد و تا حد امکان استفاده مجدد هم صورت بگیرد؛ بنابر این می طلبد که نسبت به بازیافت و مدیریت صحیح پسماند نیز احساس مسوولیت کنیم.
وی با اشاره به این که برای نمونه در دفتر کار خود همیشه از چای ایرانی استفاده می کند، گفت: تلاش برای اصلاح رویه مصرف در کشور به ویژه در زمینه غذا بسیار مهم است، بنابراین باید علاوه بر خرید کالای ایرانی، باید نسبت به نحوه مصرف و میزان خرید خود نیز دقت کنیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: خرید و مصرف بیش از حد یعنی تولید پسماند و این به معنای نابودی زمین، بنابراین لازم است از مصرف گرایی پرهیز کنیم و نیازهای خود را نیز از طریق خرید کالاهای ایرانی برطرف کنیم.
به گفته معاون رئیس جمهوری، در این میان نقش بانوان به علت مدیریت مصارف منزل و سلیقه آنها، در اشاعه فرهنگ مصرف کالای ایرانی بسیار مهم و پررنگ است، همچنین در آموزش این فرهنگ به کودکان نیز بسیار جای تامل دارد.
ابتکار تاثیرات مصرف کالای داخلی را کمک به تولید داخل، کمک به کارگر و تولید کننده، تقویت گردش چرخ اقتصاد و در نهایت کمک به خودمان برشمرد و ادامه داد: بنابراین برای داشتن کشوری آباد و با رونق اقتصادی، باید الگوی مصرف کالای ایرانی را در کشور اشاعه دهیم که در این میان البته کیفیت کالای تولید شده نیز بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: زمانی که بتوان کالای مورد نیاز را از تولیدات داخلی با کیفیت مناسب تامین کرد، قطعا هیچ ایرانی به سراغ کالای خارجی نمی رود و این خود اشتغال ایجاد می کند.
ابتکار گفت: این روند، یک رقابت در عرصه جهانی است؛ تمامی تولیدکنندگان برای فروش کالای خود تلاش می کنند و هر ملتی هم نسبت به هویت خود تعصب و حساسیت دارد بنابراین می توانیم با تولید کالای با کیفیت این بازار رقابتی را چه در داخل و چه خارج به نفع خود تمام کنیم.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: باید بدانیم و باور داشته باشیم که اگر کالای ایرانی بخریم، نخست به خود کمک کرده ایم بنابراین هر ایرانی باید نسبت به این مساله تلاش کند و نقش خود را برای آینده بهتر کشور ایفا کند.
وی تاکید کرد: من همواره سعی می کنم در حد نیاز خرید کنم و آن هم تولید داخل باشد، هر چند همیشه موفق به خرید کالای ایرانی نمی شوم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.