شیخ محمد حسین مفتی بیت المقدس عصر چهارشنبه در واکنش به تصویب پیش نویس لایحه ممنوعیت پخش اذان در مساجد شهر بیت المقدس از سوی پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: کنست و هیچ یک از نهادهای این رژیم حق دخالت در شعائر اسلامی و عبادت مسلمانان را ندارند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز از رام الله، شیخ محمد حسین افزود: اذان در بیت المقدس پخش خواهد شد و هرگز قانونی را که در عقاید و عبادت ما دخالت کند به رسمیت نمی شناسیم.
وی گفت: دولت رژیم صهیونیستی به پارلمان این رژیم اجازه تصویب هر قانونی را می دهد و کم ترین چیزی که می توان درخصوص این قانون گفت ورود آن به مسائل مربوط به آزادی عبادت است.
در هیمن حال ایمن عوده یکی از نمایندگان عرب در پارلمان رژیم صهیونیستی در اعتراض به قانون منع پخش اذان در مساجد بیت المقدس گفت: این قانون نژادپرستانه در راستای اقدامات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه شهروندان عرب وزبان عربی است.
پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» روز چهارشنبه در بررسی اولیه لایحه ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد شهر «قدس»، با آن موافقت کرد.
طبق طرح تصویب شده، پخش اذان از ساعت 11 شب تا 7 صبح ممنوع خواهد شد، این طرح برای اینکه به صورت قانون در آید باید در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شود.
پیش نویس این لایحه از سوی کابینه راست افراطی 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ممنوعیت پخش اذان در مساجد شهر قدس مطرح شده است.
این اقدام نیز از جمله اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی کردن شهر قدس و از بین بردن هر نشانه‌ای از اسلام در این شهر اشغال شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.