'توبیاس ال وود' معاون وزیر خارجه انگلیس روز سه شنبه در بیانیه ای تصویب قانون شهرک سازی برای مصادره اراضی فلسطینیان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را محکوم و نسبت به عواقب مخرب آن هشدار داد.

به گزارش جماران، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا در این بیانیه گفت: « انگلیس نگرانی شدید خود را از اقدام کنست اسرائیل در خصوص تصویب قانون شهرک سازی ها که هدف آن مصادره بخش های بیشتری از اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن است ، اعلام می کند.»
'توبیاس ال وود' افزود: این قانون زمینه را برای گسترش شهرک سازی ها در عمق اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن فراهم می کند.
پارلمان صهیونیستی براساس مصوبه یاد شده تایید کرده که ساخت 4 هزار واحد مسکونی در اراضی اشغالی متعلق به فلسطینی‌ها کاملا قانونی و مجاز است.
به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اراضی اختصاصی فلسطینیان در کرانه باختری را مصادره کرده و آن ها را به عنوان شهرک‌های صهیونیست نشین قلمداد می‌کند و بدین گونه اراضی مذکور جزو املاک تحت تصرف رژیم صهیونیستی تا زمان توافق بر سر مسائل نهایی محسوب خواهد شد.
این قانون در حالی در پارلمان رژیم صهیونیستی رسید که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته در داونینگ استریت با 'ترزا می ' نخست وزیر انگلیس دیدار و گفت وگو داشت.
'توبیاس ال وود ' معاون وزارت خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا، اواخر هفته گذشته و پیش از دیدار ' نتانیاهو و 'ترزا می' سیاست‌های جدید شهرک‌سازی اسراییل در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرده بود.
معاون وزیر خارجه انگلیس در بیانیه‌ای تصریح کرده بود: سیاست‌های شهرک‌سازی اسراییل براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی شمرده می‌شود و کمکی هم به روند صلح نخواهد کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.