دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن کاملاً بی اساس است.

به گزارش جماران، «ولفگانگ برولهارد» مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئیس روز سه شنبه با 'حسین امیرعبداللهیان' دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت روابط تهران- برن گفت: منطقه خاورمیانه شاهد تحولات بسیاری است و نقش کشور سوئیس در ارائه راه حل های سازنده قابل توجه است.
دستیار ویژه رئیس مجلس با اشاره به روابط تهران – ریاض، افزود: رفتار عربستان در منطقه سازنده نیست و ریاض باید در سیاستهایش نسبت به منطقه تغییرات محسوس صورت دهد.
وی با اشاره به تداوم تجاوز نظامی عربستان علیه مردم مظلوم یمن گفت: حضور گروههای تروریستی متعدد در جنوب یمن که در سایه جنگ در این کشور به طور فزاینده، رو به افزایش است ، علاوه بر تهدید امنیت منطقه، به عامل نگران کننده تهدید امنیت آبهای بین المللی تبدیل شده است.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل افزود: از منظر جمهوری اسلامی ایران تنها راه حل در یمن، گفتگوهای سیاسی و پیگیری روشهای مسالمت آمیز و احترام به تصمیم مردم یمن است به نحوی که تمامی جریان ها و گروههای یمنی در حکومت نقش داشته باشند. ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن کاملاً بی اساس است.
امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین در تهران افزود: اینکه نتانیاهو تصور می کند که تحولات بین المللی و منطقه ای به نفع تل آویو پیش می رود، خطاست. امروزه گروه های مقاومت فلسطین با هوشیاری تحرکات رژیم صهیونیستی را زیر نظر دارند.
وی با تمجید از نقش حزب الله لبنان در مبارزه با تروریسم در لبنان و سوریه و کمک شایان حزب الله در برقراری امنیت در منطقه گفت: تجربه مبارزه با تروریسم در لبنان و سوریه، حزب الله را قدرتمند تر کرده است.
امیرعبداللهیان با اشاره بر اهمیت دور کردن تروریست ها از میز مذاکرات سوری- سوری در ژنو، بر ضرورت توجه سوئیس و غرب به نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در بحرین تأکید کرد.
مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه سوئیس نیز ضمن تأکید بر رشد روابط دوکشور در ابعاد مختلف و ارائه ارزیابی از تحولات بین المللی و منطقه ای، با اشاره به مشکلات مردم منطقه از جمله مردم فلسطین، یمن و سوریه از حمایت کشورش از حقوق مردم در این کشورها یاد کرد. وی در ادامه به تشریح شرایط امروز فلسطین پرداخت.
«ولفگانگ برولهارد» به مذاکرات ژنو و آستانه اشاره کرد و بر تاثیرگذاری این نشستها در روند ایجاد فرآیند صلح در خاورمیانه تأکید کرد.
وی ضمن تبیین سیاست های سوئیس در قبال وضعیت حقوق بشر، موضوع رعایت حقوق بشر در بحرین را در این چارچوب ارزیابی کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 587561
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.