معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از مناسبت محوری شدن فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها گفت: حتی در اختصاص بودجه نیز این مساله نمود پیدا کرده است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام دکتر طه هاشمی در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: برای اینکه به هماهنگی و انسجام در ارتباط با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برسیم و همه دستگاه هایی که بخشی از مسئولیت اجرای این برنامه ها را بر عهده دارند به یک انسجام برسند نیازمند اشتراک نظر هستیم.

وی ادامه داد: فرهنگ از مقوله مسائلی است که همه افراد به خود حق می دهند به عنوان کارشناس در آن اظهار نظر کنند و این مساله کار را برای برنامه ریزی های متناسب سخت می کند.

هاشمی افزود: اصل اولیه رسیدن به نگاه مشترک به مقوله تعریف فرهنگ و در نهایت رسیدن به برنامه فرهنگی در راستای توقعاتی که از دانشگاه وجود دارد است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: امروزه دانشگاه ها وارد نسل چهارم می شوند و وظایفشان ناظر به استعداد یابی و هدایت اجتماعی شخص دانشجو است که امروزه در دستور کار دانشگاه های پیشرفته و مدرن است و ما نیز باید در این راستا حرکت کنیم.

وی گفت: علت زاویه داشتن بخش هایی از دانشجویان و اعضای هیات علمی با اهداف فرهنگی ما و اینکه در برخی مواقع همراه نیستند این است که ما نتوانسته ایم نیاز های دینی را متناسب با نیازها و خلاقیت افراد را در جامعه مخاطب خود تبیین کنیم.

هاشمی افزود: مخاطب ما جامعه ای است که به راحتی می تواند نیاز های فرهنگی خود را از اینترنت ماهواره و ... تامین کند و اگر بسته های فرهنگی ما جاذبه ای برای او نداشته باشد نمی تواند موثر واقع شود.

وی در ادامه با انتقاد از پر رنگ شدن مناسبت محوری در فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها تصریح کرد: حتی در بودجه دهی نیز بودجه هایی که برای فعالیت های مناسبتی وجود دارد راحت تر از بودجه های مربوط به نو آوری ها و خلاقیت ها اختصاص داده می شود .

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان در ارتباط با سند اسلامی دانشگاه ها گفت: بیشترین اهتمام در اجرایی شدن ان در دولت یازدهم بوده است اگر چه در گذشته نیز تلاش هایی بر آن صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.