به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری پایان سال خود، افزود: گفتمان جدیدی امسال با عنوان دانش ‌محوری کلید زده‌ شد که تسری آن به کلیه بخش ها زمانبر است و در کوتاه مدت فراگیر نمی شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون کلان‌ شهرها با آسیب‌های اجتماعی،ترافیکی، فرهنگی و هویتی درگیر هستند و داشتن 'گفتمان جدید' برای کاهش و به حداقل رساندن این آسیب ها لازم است.
جمالی نژاد گفت: افزود: از جمله فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی که صورت گرفته و ادامه خواهد یافت بازسازی سینماهای شهر هنرپرور اصفهان و ساخت پردیس های فرهنگی است تا مانند گذشته حضور پرشور مردم را در سینماها شاهد باشیم.
وی از تشکیل کارگروه پیرایش شهری در اصفهان خبر داد و افزود: در سال آینده آشفتگی های بصری مانند وجود تابلوهای زیاد انواع مشاغل در معابر و خیابان ها و نماهای مختلف ناهمگون با وجود این کارگروه برطرف می شود.
جمالی نژاد اضافه کرد: قبل از زیباسازی شهری باید به پیرایش شهری انجام شود.
وی گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم نیز در سال آینده با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد، مطب پزشکان خیابان آمادگاه و شمس آبادی نیز با بهره برداری فاز اول شهرک سلامت ساماندهی می شود.
وی اظهار کرد: وجود سلایق و ذائقه های متفاوت در شهرها بویژه شهر هنرمندپرورو فرهنگی اصفهان انجام بسیاری کارهارا برای برآوردن انتظار تک تک افراد دشوار می کند اما سعی بر آن شده است تا با استفاده از هنرمندان مختلف در حوزه های گوناگون این رضایتمندی به حداکثر برسد.
شهردار اصفهان گفت: در اصفهان ساخت و ساز، ایجاد بنا و هتل سازی به دلیل تاریخی و فرهنگی بودن این شهر نیز کار دشواری است زیرا ارتفاع این ساختمان ها از حد محدودی نمی تواند تجاوز کند بنابراین برگشت سرمایه را برای سرمایه گذار سخت می کند.
وی افزود: یک سرمایه گذار نمی تواند با ساختن هتلی سه طبقه انتظارات مسافران را برآورده کند و بازگشت سرمایه و سود داشته باشد.
جمالی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از انقلابی در وضعیت پارکینگ های شهر و حوزه حمل و نقل شهری در اصفهان خبر داد و گفت: با شعار 'فتح' (فرصت تاریخی حمل و نقل ) در این حوزه وارد شدیم و تمام تلاشمان را برای رسیدن به فتح می کنیم.
وی افزود: پارکینگ هایی مطابق با استانداردهای جهانی، هوشمند و چندمنظوره ای با آخرین تکنولوژی های نظارتی، دارای آشیانه آتش نشان و پارکینگ های اختصاصی دوچرخه نیز در اصفهان ساخته می شود.
جمال نژاد گفت: وجود شوراها در شهر ها بسیار ضروری است و این وظیفه شهردار است که بتواند انتظارات شوراها را برآورده کرده و بردارهای فکری مختلف اعضای شورا را با یک بردار برآیند بهینه و کارا، پیش ببرد.
شهردار اصفهان اظهار کرد: پویش مردمی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو»، دوچرخه سورای شهردار اصفهان و نگاه ویژه مدیریت شهری به جایگاه درچرخه نه تنها در عرصه ملی بلکه جهانی خودنمایی کرده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک دیگر شاهد خودروهای تک سرنشین و ترافیک های سرسام آور نباشیم.
وی افزود: تاکنون 100 کیلومتر مسیر عبور دوچرخه در اصفهان فراهم شده است.
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به خرید 700 دستگاه اتوبوس جدید و پیگیری شهرداری برای خرید اتوبوس های یورو4 و یورو5 پرداخت و افزود: جا دارد که بر کیفیت اتوبوس‌های تولید داخل بیشتر کار شود چون برخی از این اتوبوس‌ها با وجود صفرکیلومتر بودن، آلاینده هستند.
وی همچنین به سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: حدود هشت پروژه کلان برای افتتاح توسط ریاست جمهوری از طرف شهرداری اصفهان معرفی شده که 2 پروژه از آنها مانند فاز اول پروژه شهرک سلامت انتخاب شده است.
کلان شهر اصفهان با جمعیتی افزون بر 2 میلیون و 100 هزار نفر مرکز استان پنج میلیون نفری اصفهان است.
این خطه در حالی که به سبب پیشینه تاریخی ، وجود انبوه بناهای کهن و غنای فرهنگی از مقاصد گردشگری ایران و دنیاست و به نوعی نماد تمدن ایران باستان به شمارمی رود با ناهنجاری های زندگی شهری از قبیل ترافیک ، آلودگی هوا ، مهاجرت ، حاشیه نشینی ، تورم ملک و ساختمان ، تعرض به محیط زیست ، خشکسالی و تمرکز بی قاعده صنایع خرد و کلان روبروست.
پ/ 7153 / 6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : مسعود عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.