مراسم نکوداشت مقام علمی آیت‌الله واعظزاده خراسانی هجدهم اسفندماه با سخنرانی شخصیت‌های برجسته و پیام آیت‌الله نوری همدانی برگزار می‌شود.

به گزارش جماران ، «مراسم نکوداشت مقام علمی فقیه وحدت؛ آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، موسس فقید دانشگاه» با پیام تصویری از سوی آیت‌الله نوری همدانی و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری؛ آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مولوی اسحاق مدنی و شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی برگزار می‎شود.

 

این مراسم هجدهم اسفندماه از ساعت ۱۴ در دانشگاه مذاهب اسلامی آغاز می‌شود.

این عالم ربانی متولد ۲۵ خرداد سال ۱۳۰۴ در مشهد، از خانواده‌ای روحانی با سابقه وعظ و خطابه، اولین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که در راستای همین عنوان و ایجاد وحدت در مقابل دشمنان گام‌های استواری برداشت.

این عالم دانش‌آموخته حوزه علمیه مشهد، نجف و قم بود که افتخار شاگردی بزرگانی همچون امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی، شیخ هاشم و شیخ مجتبی قزوینی را داشت. داماد سید میرزا هاشم میردامادی از سال ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۱ در نجف مشغول به تحصیل بود و پس از آن تا سال ۱۳۲۹ در مسجد گوهرشاد مشهد و در ادامه با مراجعه به قم در آنجا به کسب علم و فیض اشتغال داشت. و سال ۱۳۳۹ به مشهد برگشت و در حوزه و دانشگاه به تدریس و تألیف پرداخت.

آیت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی صبح ۲۸ آذرماه در اثر کهولت سن در مشهد دارفانی را وداع گفت. پیکر این عالم بزرگوار پس از تشییع و اقامه نماز از سوی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دارالعباده حرم مطهر امام هشتم(ع) به خاک سپرده شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.