روسیه جاسوسی از سفیر این کشور در آمریکا به صورت شنود مکالمات تلفنی را غیرقانونی و غیرقابل قبول خواند.

به گزارش جماران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: نمایندگان سازمان های اطلاعاتی آمریکا ناشناس و در عین حال رسمی به خبرنگاران گفته بودند که منظم مکالمات سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه در واشنگتن ازجمله گزارش های وی به مسکو را رصد می کرده اند. 
خبرگزاری اینترفاکس در این رابطه نوشته است که اطلاعات در مورد شنود تلفنی سفیر روسیه در واشنگتن در رابطه با جنجال مربوط به ارتباط تلفنی وی با مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا منتشر شد.
لاوروف این اقدام های آمریکا را با توجه به اینکه واشنگتن از سالها پیش اعلام کرده است، رویدادها را در تمام نقاط جهان با هر وسیله ممکن از جمله راههای غیرقانونی پیگیری می کند، قابل تامل خواند.
فلین روز سه شنبه به دنبال جنجال های مربوط به تماس های پنهانی با روسیه زمانی که هنوز باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بود و همچنین پنهان کردن بخشی از گفت وگوی تلفنی خود با کیسلیاک سفیر این کشور در واشنگتن استعفا داد.
لاوروف 25 بهمن ماه نیز اعلام کرده بود: سازمان های اطلاعاتی آمریکا برای اجیر کردن دیپلمات های روس تلاش می کنند. 
وی افزوده بود: بیشتر این تلاش ها بدون رعایت موازین و اصول دیپلماتیک و در حضور اعضای خانواده دیپلمات ها انجام گرفته است که غیرقابل قبول می دانیم. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.