رئیس اسبق بنیاد مستضعفان گفت: انقلاب ما با سه شعار معروف "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" اش هیچ دافعه‌ای ندارد و هرچه هست از عملکرد برخی مسئولین ما است.

به گزارش جماران، محسن رفیق‌دوست در نشستی با عنوان "سی‌وهشت سالگی" که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی امام، زمان را برای حرکت مناسب دید تمام گروه‌های سیاسی به هم پیوستند و جزو دریای انقلاب شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: آنقدر شعارهای امام جاذبه داشت که در راهپیمایی‌ها همه شعار با هم "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" را می‌دادند.

وی تاکید کرد: اینها شعارهای اصلی ما بودند اما ضمن این، اهداف بلندتری وجود داشت، یکی از اهداف اصلی رسیدن به استقلال و آزادی و حکومت اسلامی، ایجاد عدالت اجتماعی در تمام انواعش بود.

وزیر سپاه در دوران جنگ با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب آزادی و استقلال نداشتیم، افزود: جاذبه انقلاب اسلامی شعار آزادی آن بود، هرکسی کم‌ترین وجدان سالم داشته باشد اذعان دارد که ما مستقل‌ترین کشور جهان هستیم و در این خصوص کسی حرفی ندارد؛ همین‌قدر که همه قدرت دنیا یک طرف می‌نشیند و جمهوری اسلامی ایران یک طرف یعنی ما مستقل هستیم.

وی به تعریف فرد انقلابی پرداخت و با بیان اینکه فرد انقلابی کسی است که از خودش مایه می‌گذارد و کار 2 ماهه را 15 روزه انجام می‌دهد، یادآور شد: در عملیات خیبر پلی به این اسم به طول 14 متر و عرض 3 متر ساخته شد، شهید همت گفت که هر یک ساعت این پل دیرتر ساخته شود ده‌ها شهید می‌دهیم؛ این پل ظرف 16 روز ساخته، حمل و نصب شد. این پل را اگر امروز بخواهند بسازند 60 ماه طول می‌کشد.

رفیق‌دوست با اشاره به ساماندهی روستاها پس از انقلاب و با بیان اینکه در راستای عدالت اجتماعی تا حدی پیش رفتیم، اعلام کرد: هنوز به آن چیزی که امام فریاد می‌زد و مد نظر ایشان و مقام معظم رهبری بود، نرسیدیم، نتوانستیم آن طور که امام در اوایل انقلاب تمام جوانان را متحد کردند و به کار گرفتند قدم برداریم و این به خاطر انقلابی عمل نکردن است.

وی ادامه داد: بعضی پیرمردها فکر می‌کنند هنوز باید سر کار باشند، نخیر نباید باشند، باید همیشه فضا را برای جوانان باز کنیم و اگر این کار را نکنیم دافعه ایجاد می‌شود و دیگران برایش فضا را باز می‌کنند، من معتقدم انقلاب ما با سه شعار معروفش هیچ دافعه‌ای ندارد و هرچه هست از عملکرد برخی مسئولین ما است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی محسن رفیقدوست

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.