یک منبع امنیتی عراقی در استان نینوا گزارش داد که شماری از عناصر و سرکرده های داعش با شکستن بیعت خود با ابوبکر البغدادی سرکرده این گروه تروریستی به دلیل غیاب او در موصل از دستورات وی سرپیچی می کنند.

به گزارش جماران، به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، این منبع که خواست نامش فاش نشود امروز (یکشنبه) افزود: گروه تروریستی داعش دچار انشقاق و اختلاف داخلی شده و به همین دلیل بسیاری از عناصر آن از انجام عملیات انتحاری سرپیچی می کنند و بیعت خود با او را شکسته اند.
این منبع افزود: 'ابوعبدالله الشامی' از سرکرده های گروه تروریستی داعش که در موصل با مجموعه ای از عناصر داعش موسوم به 'جان برکفان' حضور دارند بیعت خود را با البغدادی به دلیل غیاب او و از بین رفتن قدرت سرکرده داعش در موصل، بیعت خود را با البغدادی شکسته است.
براساس این گزارش، عناصر گروه تروریستی داعش به احکام خود مراجعه کرده و طبق مفاد آن اطاعت از معدوم و مجهول و کسی که حکومت و قدرتی ندارد، درست نیست.
از زمان آغاز عملیات آزاد سازی موصل در 26 مهرماه و پیشروی های نیروهای عراقی در این شهر، سرنوشت ابوبکر البغدادی سرکرده داعش مجهول است.
ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین المللی والحشد الشعبی مهرماه گذشته عملیات باز پس گیری موصل از داعش را آغاز و تاکنون موفق به آزاد سازی بخش شرقی آن شده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.