به نقل از روزنامه گاردین، یک اندیشکده تخصصی امور مربوط به افراط گران به نام اندیشکده کوییلیام اعلام کردند که حدود ۸۸ هزار و ۳۰۰ کودک پناهجوی بدون همراه از سوی پلیس اتحادیه اروپا به نام یوروپل به عنوان مفقود شناسایی شده‌اند ودر خطر به افراط کشیده شدن هستند.

به گزارش جماران، بنا به اعلام یک اندیشکده غربی، گروه تروریستی داعش در تلاش مستاصل برای جذب نیروهای جدید، به قاچاقچیان انسان برای تحویل کودکان پناهجو پول پرداخت می‌کنند.

 

این گزارش از کوتاهی‌های کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس در حمایت از کودکان پناهجویی که تنها سفر می‌کنند انتقاد کرده و هشدار دادند: گروه‌های تروریستی مثل داعش و بوکوحرام تلاش کردند با مشوق‌های از اردوگاه‌های پناهجویان و همچنین با همکاری قاچاقچیان انسان نیرو جذب خود کنند.

اندیشکده کوییلیام در گزارش خود گفت: داعش بالغ بر ۲۰۰۰ دلار برای جذب نیرو از اردوگاه‌های پناهجویان لبنان و اردن پیشنهاد داده است.

سال گذشته میلادی نیروهای عملیات ویژه اردن اعلام کردند یک سلول وابسته به داعش را در یک اردوگاه پناهجویان در شمال اردن شناسایی کرده‌اند و یکسری گزارشات دیگر نیز نشان داد داعش تلاش کرده با تامین غذا برای پناهجویان آنها را جذب خود کنند.

نیکیتا مالک، پژوهشگر اندیشکده کوییلیام گفت: گروه‌های افراطگر پناهجویان جوان را هدف قرار دادند چون آنها نسبت به تغییر عقیده آسیب پذیرتر بوده و درخصوص دختران نیز آنها می‌توانند نسل جدید نیروهای افراط گر را به دنیا بیاورند. این گزارش به شرح الزام‌های ملی و بین‌المللی برای کاهش خطر قاچاق کودکان، افراط گری و بردگی نوین پرداخته است.

مالک همچنین گفت که فهمیده چطور گروه‌های افراط گر پناهجویان را از طریق اقلام تبلیغاتی هدف قرار می‌دهند.

او گفت که از ژوئن سال گذشته تا ماه گذشته میلادی ۲۶۳ مورد از تلاش این گروه‌ها برای قانع کردن پناهجویان به منظور دست زدن به حمله علیه غیر معتقدین و یا پیوستن به افراط گران و یا تغییر مذهب را شناسایی کرده است.

در این گزارش تاکید شده است: هیچ شکی نیست که گروه‌های شبه‌نظامی پناهجویان جوان را برای استخدام هدف قرار می‌دهند. استدلال شده که پناهجویان جوان می‌توانند به طور خودکار از طریق تبلیغات اینترنتی به افراط کشیده شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.