قائم مقام وزیر امورخارجه یونان در دیدار سفیر کشورمان در آتن، ظرفیت های توسعه روابط تهران و آتن را بسیار متنوع دانست و گفت: عزم سیاسی دو کشور توسعه روابط همه جانبه خود در بخشهای مختلف اقتصادی را خواستار هستند.

به گزارش جماران ، 'یورگوس کاتروگالوس' که به تازگی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، در دیدار 'مجید مطلبی شبستری' سفیر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به توانمندی های اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران و یونان و تمایل سیاسی دو کشور برای توسعه این روابط، ظرفیت های توسعه روابط دو کشور را بسیار وسیع قملداد کرد.
وی، سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دکتر ' محمد جواد ظریف' وزیر امورخارجه کشورمان و دیدار با دیگر مقامات ایرانی را بسیار مفید و سازنده توصیف کرد و گفت: دو کشور خواست و عزم سیاسی برای توسعه روابط همه جانبه خود در بخش اقتصادی را خواستار هستند و ظرفیت های خوبی برای توسعه همه جانبه روابط دو کشور وجود دارد. 
سفیر کشورمان در آتن نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور طی سالهای اخیر و بویژه پس از سفر آقای چیپراس نخست وزیر یونان به ایران در بهمن ماه 1394، عزم مقامات عالیرتبه دو کشور در جهت گسترش روابط و همکاریهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوطرف را بهترین فرصت برای بخش های دولتی و خصوصی ایران و یونان بمنظور اجرائی کردن توافقات عنوان کرد.
وی همچنین ارتقاء سطح مبادلات تجاری دو کشور را در راستای منافع دو ملت دوست مورد تاکید قرار داد.
یادآوری می شود، کاتروگالوس درتداوم مشورتهای سیاسی دو کشور در سطح معاونین وزیران امورخارجه، در رأس یک هیأت سیاسی، اقتصادی اواخر آذرماه ماه سال جاری به جمهوری اسلامی ایران سفر و علاوه بر دیدار با ' مجید تخت روانچی' همتای ایرانی اش، با وزیر امور خارجه کشورمان و برخی از مقامات و مسئولین اقتصادی به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.