'دلفین لورنزانا' وزیر دفاع فیلیپین، گفت که این کشور با استفاده از کمک مالی 100 میلیون یوانی چین (بیش از 14 میلیون و 500 هزار دلاری) قایق های تندرو، هواپیماهای بدون سرنشین و روبات های کنترل از راه دور برای خنثی کردن مواد منفجره و تفنگ هایی برای تک تیراندازی دریافت می کند.

 به گزارش جماران وزارت دفاع فیلیپین روز پنجشنبه اعلام کرد تجهیزات نظامی که با کمک مالی چین از این کشور دریافت می شود برای مبارزه با گروه تروریستی ابوسیاف و دیگر گروه های تروریستی به ویژه در میندانائو مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد که این تجهیزات برای مبارزه با گروه ابوسیاف و دیگر گروه های تروریستی در فیلیپین به ویژه در جزیره جنوبی میندانائو که از فعالیت های تروریستی رنج می برد، استفاده خواهد شد.
به نوشته تارنمای 'مانیلا بولتن'، وزیر دفاع فیلیپین زمانی که در مورد کیفیت قایق های چینی سئوال شد، گفت: کیفیت قایق ها خوب است. اگر کیفیت آنها بسیار خوب و به همه نیازهای ما پاسخ می داد، آن را دریافت می کنیم.
وی گفت که کمک چین به معنای حمایت پکن از جنگ 'رودریگو دوترته' رئیس جمهور فیلیپین با مواد مخدر است.
'دلفین لورنزانا' اعلام کرد که جدا از کمک مالی، چین وام 500 میلیون دلاری نیز به فیلیپین پیشنهاد کرده است.
چین پیش از این لیستی از تجهیزات نظامی به مانیل ارائه کرده بود تا آنچه مورد نیاز است را بیابد و از این کمک مالی این تجهیزات را دریافت کند.
فیلیپین امیدوار به دریافت تسلیحات چینی در سه ماهه دوم سال 2017 میلادی است.
 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.