پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در اعتراض به تحریف واقعیت کشتار نانجینگ

پکن: شهردار ناگویا باید در مقابل ملت چین زانو بزند

با بالا گرفتن تنش ها میان چین و ژاپن در خصوص توزیع کتاب ضد چینی در یکی از هتل های شهر ناگویا در ژاپن، پکن در واکنشی شدیدالحن به این اقدام اعلام کرد که شهردار ناگویا برای عذرخواهی از مردم چین باید در مقابل آنان زانو بزند.

به گزارش جماران  و بر اساس اعلام منابع خبری چین ظاهرا کتابی در یکی از هتل های شهر ناگویا قرار داده شده که وقایع تاریخی مربوط به نسل کشی مردم شهر نانجینگ چین توسط نظامیان ژاپن در جنگ جهانی دوم را به شکل دیگری بازگو کرده است.

چینی ها بر این باورند که نظامیان متجاوز ژاپن در آن زمان دستکم ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر قتل عام کرده اند اما در این کتاب که برای توریست های چینی گذاشته شده بود، ظاهرا این واقعیت تاریخی انکار شده است.
از سوی دیگر گزارش شده که «تاکاشی کاوامورا» شهردار ناگویا حاضر به سخت گیری علیه این هتل در خصوص چنین اقدامی به رغم اعتراضات گردشگران و دولت چین نشده است.
در همین حال «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز گذشته (سه شنبه) خود در پکن گفت که شهردار ناگویا باید مستقیما به نانجینگ رفته و علاوه بر عذرخواهی از مردم این شهر در مقابل آنها زانو بزند.
شهردار ناگویا پیشتر گفته بود که اگر واقعا نظامیان ژاپنی چنین قتل عامی را مرتکب شده باشند، ژاپنی ها باید به نانجینگ رفته و زانو بزنند اما این اتفاق نیفتاده است.
سخنگوی دولت چین گفت که ما همیشه خواسته ایم با ژاپن رابطه خوبی داشته باشیم اما هرگز اجازه نمی دهیم آنها تاریخ و واقعیات را تحریف کنند.
وی افزود: نانجینگ و کشتار آن واقعیتی انکارناپذیر است که جامعه بین المللی به رسمیت می شناسد و شهردار ناگویا باید آنچه را گفته است، ‌عمل کند.
تارنمای چاینا ارگ روز چهارشنبه نوشت: هتل مذکور در ژاپن، از هتل های زنجیره ای موسوم به «آ پی آ» است و اداره ملی گردشگری چین نیز با صدور بیانیه ای خواستار تحریم این هتل توسط تمامی گردشگران چینی شده است.
آنچه از سوی کشور چین به عنوان «نسل کشی نانجینگ» مطرح می شود، به ماجرای اشغال شش هفته ای این شهر توسط ارتش ژاپن در روزهای پایانی سال 1937 باز می گردد.
چین می گوید، در این اشغال که تا ماه های نخستین سال 1938 ادامه داشت، نیروهای نظامی ژاپنی بین 200 تا 300 هزار غیرنظامی چینی را به طرز فجیعی قتل عام کرده اند.
هر سال در کشور چین روز سیزدهم دسامبر به عنوان عزای عمومی به یاد 300 هزار قربانی محاصره نانجینگ توسط ارتش ژاپن شناخته می شود و در این روز پرچم های چین در سراسر این کشور و نمایندگی های آن به حالت نیمه افراشته در می آید.
چین می گوید، در کتابی که در هتل ناگویا در اختیار مردم قرار داده شده، شمار ساکنان شهر را در آن زمان فقط ۲۰۰ هزار نفر ذکر کرده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.