با آزادی شهر تلکیف، ابعاد جدیدی از جنایت‌های داعش در این شهر مسیحی نشین شمال عراق روشن می‌شود، آثار به جای مانده از داعش نشان می‌دهد که تروریست‌ها کلیسای اصلی شهر را به پایگاه آموزش اعضای جدید خود تبدیل کرده‌ بودند

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شهر تلکیف هفته گذشته از کنترل داعش خارج شد و نیروهای عراقی پرچم کشورشان را بر فراز ساختمان‌های آن به اهتزاز درآوردند. داعش از پنج کلیسای شهر چهار مورد را به آتش کشیده و کلیسای اصلی شهر نیز به مکانی برای تمرین تیر اندازی و آموزش اعذای تازه جذب شده تبدیل شده بود.

شاهدان عینی می‌گویند، کودکانی که در این کلیسا آموزش می‌دیدند حدودا ۱۵ ساله بودند. تروریست‌های داعشی از این کلیسا برای آموزش کودکان که لقب "بچه شیرهای خلافت" را بر آنها نهاده است، استفاده می‌کردند و اطمینان داشتند که نیروی هوایی عراق و ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا کلیساها را به دلیل احتمال حضور غیر نظامیان بمباران نمی‌کنند.

داعشی‌ها چهار کلیسای دیگر شهر تلکیف در شمال شهر موصل عراق را سوزانده و یا ویران کردند اما هنوز کلیسا اصلی شهر پا بر جاست تا آثار جنایات داعش را به تصویر بکشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.