پیشروی های نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی شهر «موصل» به عنوان دومین شهر بزرگ عراق ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: در عملیات آزادسازی موصل، تاکنون 90 درصد شرق موصل از چنگال داعش آزاد شده است.

«عبدالوهاب الساعدی» از فرماندهان نیروهای ضد تروریسم دیروز دوشنبه گفت اکثر مناطق واقع در بخش شرق موصل آزاد شده است و تا آزادسازی کامل این بخش تنها پنج منطقه باقی مانده است.

نیروهای عراقی امروز سه شنبه نیز پس از درگیری شدید با تروریست های داعش  چند منطقه را آزاد کردند.

نیروهای عراقی امروز موفق شدند سه منطقه «نینوای شرقی»، بازار «الاغنام» و «باب الشمس» ازاد کنند و پرچم عراق را بر فراز ساختمان ها نصب کنند.

«عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «قادمون یا نینوی» گفته است که بازپس گیری این مناطق پس از شکست سنگین داعش و وارد آوردن خسارات گسترده به آنها صورت گرفته است.

نیروهای عراقی امروز همچنین محله «النی یونس» و مجموعه فرهنگی در شرق موصل را آزاد کردند.

به گفته «غنی الاسدی» از دیگر فرماندهان نیروهای ضد تروریسم، همچنین نیروها توانسته اند به عمق مناطق «الشوری» و «اندلس» نفوذ کنند. این دو منطقه در میان آخرین بخش هایی قرار دارند که میان قلمروهای در اختیار نیروهای دولتی و رود دجله هستند.

نیروهای عراقی همچنین موفق شدند کاخ های ریاست جمهوری عراق در موصل را از دست داعش آزاد کنند.

نیروهای عراقی عملیات خود را برای آزادسازی منطقه «الغابات» در محور شمال شهر موصل آغاز کردند.

در عین حال نیروهای واحد خنثی سازی بمب، اکنون در حال پاکسازی ساختمان های دانشگاه موصل به منظور حفظ زیرساخت های این مکان آموزشی هستند. نیروهای عراقی چند روز پیش دانشگاه موصل را که خط مقدمِ جلوگیریِ داعش از پیشرویِ نیروهای عراقی به سمت موصل به شمار می رفت، از دست داعش آزاد کردند.

کنترل منطقه «الجماسه» نیز عصر دیروز به دست نیروهای ضد تروریسم افتاد و نیروهای عراقی اکنون در حال پاکسازی این منطقه از مین ‌ها و بمب‌ های کار گذاشته شده هستند.

این در حالی است که صبح امروز دو خودروی بمب گذاری شده در منطقه «تل یابس» از توابع شهر «تلکیف» در شمال شرق موصل منفجر شد. در این حمله تروریستی شماری از غیرنظامیان و یک نظامی عراقی کشته شد.

زندگی روزمره مردم در تعدادی از محله های موصل جریان خود را بازیافته است و مردم به رفت و آمد و تامین مایحتاج روزانه خود مشغول هستند.

عملیات آزادسازی موصل با فرمان «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور 17 اکتبر آغاز شد. حدود 100 هزار نیروی عراقی، پیشمرگه های کرد و نیروهای بسیج مردمی در این عملیات حضور دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی عراق داعش موصل
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.