کمیسیون امور قانون گذاری مجلس امت کویت تغییر نظام انتخاباتی در این کشور را تصویب کرد .

 

به گزارش جماران ، نمایندگان مجلس کویت در جلسه روز چهارشنبه ساختار رأی گیری از شهروندان در انتخابات پارلمانی را تغییر دادند.

در روش قبلی انتخابات هر شهروند کویتی مجاز به انتخاب یک نماینده بود که بر اساس مصوبه جدید، هر شهروند کویتی مجاز خواهد بود دو نماینده را انتخاب کند. همچنین انتخابات مجلس در قالب چند حوزه برگزار می شود.
نمایندگان کنونی پارلمان کویت که خود بر اساس نظام رأی گیری هر شهروند یک رأی در اواخر سال 2016 انتخاب شدند، اعلام کرده اند که نظام رأی گیری فعلی شرایط را برای خرید و فروش رأی فراهم می کند. 
پیش از این مقامات عالی رتبه کویت برای نخستین بار در سال 2013 به دلیل ممانعت از ورود چهره های تندرو به مجلس امت نظام «هر شهروند یک رأی» را اجرا کردند که با نتایج دلخواه نیز همراه بود، اما موجب شد که تعدادی از گروه های سیاسی انتخابات مجلس را تحریم کنند.
دولت کویت همچنین به تازگی حمایت خود را از تغییر نظام رأی گیری و انتخاباتی این کشور و انتخاب نخست وزیر از میان افرادی غیر از اعضای خاندان حاکم اعلام کرده است .
مطالعات کارشناسان و پیشنهادات سیاسی انجام شده از سوی وزارت امور مجلس امت کویت حاکیست که دولت علاوه بر آنکه حمایتش از انتخاب نخست وزیر مردمی را اعلام کرده با نظام رأی گیری پارلمانی «هر شهروند یک رأی در انتخابات» که در انتخابات اخیر اجرا شد مخالف است تا شرایط برای حضور تعدادی بیشتری از گروه های سیاسی در انتخابات فراهم شود.
علاوه بر آن، دولت کویت در پیشنهادهای خود از اهمیت فراهم کردن شرایط برای اعطای حق رأی به نظامیان در انتخابات گفته است .
بر اساس ساختار سیاسی در کویت احزاب سیاسی فعالیت رسمی در این کشور ندارند و گروه های سیاسی در قالب تشکل هایی همچون 'جبهه' فعالیت دارند .

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.