استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در مذاکرات هسته ای ، قدرت های بزرگ جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک قدرت سیاسی و مقتدر منطقه ای و جهانی پذیرفتند و ما حرف خود را به کرسی نشاندیم.

به گزارش جماران ،آیت الله سید محمد سجادی روز دوشنبه با اشاره به موفقیت های دولت در حوزه هسته ای افزود: دولت درقالب مذاکره و گفت وگو توانست با منطق اسلامی از حقوق ملت ایران در مقابل قدرت های استکباری دفاع کند.

وی ادامه داد: دولت روحانی در زمینه های مهم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، سیاست خارجی و امنیت داخلی و بین المللی دستاوردهای خوبی داشته و موفق عمل کرده است.
وی گفت: قرآن کریم می فرمایند' کفار و کسانی که با شما مخالف هستند، شما کوتاه بیایید و اینگونه نباشد که باب گفت وگو و دیپلماسی را با آنها ببندید'. 
آیت الله سجادی خاطرنشان کرد:درصلح حدیبیه، پیامبراسلام و یارانش با شدیدترین و قوی ترین کفار زمان که به صورت علنی اصحاب پیامبر (ص) را شکنجه می کردند باب مذاکره را گشودند و این برای امروز ما الگو و اسوه است.
وی ادامه داد: تا زمانی که می توان گفت وگو کرد، نباید با زبان زور و از ابزار شمشیر استفاده کرد، دولت یازدهم بر همین اساس، در این دوره توانستند برجام را به سرانجام برساند.
آیت الله سجادی با بیان اینکه برجام، فتح المبین است،گفت:سوره فتح در قرآن کریم بعد از صلح حدیبیه بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده است.
وی ادامه داد: موفقیت دولت در زمینه هسته ای برای ایران واسلام عزت است و امیدواریم پیامدهای آن مانند فتح مکه باشد که هر چه بگذرد فتوحات آن نیز بیشتر می شود.
آیت الله سجادی با اشاره به فعالیت های دولت در عرصه اقتصادی گفت: کارهای امور اقتصادی بی ارتباط با امور امنیتی نیست و اگرما امنیت و ثبات نداشته باشیم از نظر اقتصادی نیز نمی توانستیم به مهار تورم و خروج از رکود دست پیدا کنیم.
وی بیان داشت: قبل از دولت یازدهم، مهار تورم به صورت وحشتناک بالا رفته بود و گاهی به صورت روزانه دستخوش تغییر و تحول بود و اگر این تورم مهار نمی شد موجب هرج و مرج اقتصادی و ناامنی روحی و روانی در مردم می شد. 
وی ادامه داد: دولت یازدهم در مهار تورم و بازگرداندن ثبات اقتصادی و امنیت ونشاط روانی در جامعه بسیارخوب عمل کرد و به طور قطع ثبات اقتصادی، آرامش روانی جامعه را به دنبال دارد.
آیت الله سجادی بیان داشت: دولت یازدهم درحوزه های دیگر سیاسی و فرهنگی نیز عملکرد بسیار خوبی داشت.
وی همچنین گفت: تدوین منشور حقوق شهروندی ملت در قانوان اساسی، در طول امنیت ملی قرار دارد و اگر ما این امنیت و ثبات را نداشتیم بحث حقوق شهروندی هم معنا نداشت.
وی ادامه داد: امنیت واقعی در بین مردم از جهت داخلی زمانی برقرار خواهد شد که حقوق همه اعم از ضعیف، قوی، مسئول و غیرمسئول رعایت شود.
سجادی با اشاره به حدیثی از حضرت امام علی (ع) گفت:باید درحکومت، ضعیف و قوی بتوانند اظهار موجودیت کرده و حرف خود را بزنند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امنیت به برکت اسلام، مکتب اهل بیت و اخلاق ائمه اطهار (ع) و سیره حکومتی علی (ع) در کشورما در بین عموم مردم و خواص و عوام برقرار است و مجموعه فعالیت ها و تلاش های دولت و سایر نهادها باعث شده که یک آرامش عمومی داشته باشیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.