معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از گذشته تاکنون رسانه‌ها در کنش مطابق با زنان کارکرد چند وجهی داشتند و مانند یک تریبون مطمئن به طرح مطالبات زنان پرداختند که گاهی با پیگیری مصرانه اهالی رسانه، این مطالبات محقق شده است.

 

به گزارش جماران ، شهیندخت مولاوردی در نخستین  جشنواره زن، خانواده و رسانه که امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در کتابخانه ملی برگزار شد، افزود: هر زن در هر مقام و نقشی زمانی که حرمت می‌بیند و جامعه را همسوی خواسته خود می‌یابد، دلگرم می‌شود. مطالبات زنان و خانواده، مطالبات بنیادینی است که در صد سال اخیر در رسانه‌های عمومی تجلی داشته است. از جنبش مشروطه شاهد پرداختن به موضوع زنان در مطبوعات هستیم و در دهه‌های 20 تا 30 برخی از نشریات زنان آگاهی‌بخشی درباره مباحث آنان را دنبال می‌کنند که این وضعیت تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت.

وی اضافه کرد: زنان با حضور و نقش‌آفرینی خود در پیروزی انقلاب اسلامی چهره متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند. آنها در دهه‌های مختلف انقلاب اسلامی پا به پای مردان در دوران دفاع مقدس، توسعه و سازندگی، حضور در آموزش عالی و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی تلاش کردند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در حال حاضر رسانه‌ها به زنان بیشتر می‌پردازند، اظهار کرد: زنان در حال حاضر تلاش می‌کنند در عرصه‌هایی مانند مشارکت سیاسی، گام بردارند.

مولاوردی تاکید کرد: در حال حاضر تصور زندگی بدون رسانه امکان‌پذیر نیست و با توجه به فراگیر شدن وسایل ارتباط جمعی، اثرپذیری افراد از جمله زنان از رسانه‌ها غیرممکن است.  زنان و خانواده در معرض پیام‌های رسانه‌ها متولد می‌شوند و رشد می‌کنند، بنابراین با تشخیص اولویت‌ها و طراحی راهبردهای کارآمد و اثربخش ارتباط متقابل زن، خانواده و رسانه‌ها را باید سامان بخشید و چنین ارتباطی را ترویج کرد.

وی تاکید کرد: زنان سهم قابل توجهی در توسعه فرهنگ رسانه‌ای دارند و زنان اهل رسانه امروزه متعهد به خلق ایده و طرح اندیشه هستند. اندیشیدن و نوشتن کنشی اجتماعی و خالق مزیت‌های بسیار برای خود و دیگری است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در حال حاضر نیمی از شاغلان رسانه را زنان تشکیل می‌دهند، 40 درصد از مدیران مسوولان رسانه‌ای زن هستند و 25 نشریه ویژه زنان منتشر می‌شود. در برخی رسانه‌ها نیز زنان به سمت‌های بالای مدیریتی دست پیدا کردند که این وضعیت علاوه بر افزایش اشتغال زنان موجب افزایش روایت زنانه و توجه به مشکلات آنها در رسانه‌ها می‌شود.

مولاوردی اضافه کرد: باید افزایش حضور زنان در رسانه‌ها و مدیریت آنان در این عرصه را مغتنم شمرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه گفت: این جشنواره با تمرکز در واکاوی سه مفهوم زن، خانواده و رسانه و با تاکید بر رویکرد تحلیلی به آنها برگزار شده است.

منبع :ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.