مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز دوباره‌ اعزام کاروان‌های زیارتی ایران به سامرا از ابتدای هفته‌ آینده خبر داد.

 

به گزارش جماران ، محسن نظافتی با بیان اینکه سفرهای زیارتی کاروان‌های  ایرانی به سامرا متوقف شده بود، گفت: از هفته آینده قرار است روزانه ۳۰ تا ۳۵ کاروان برای زیارت حرمین عسکریین به سامرا اعزام شوند و زائران هنگام ثبت نام می‌توانند این کاروان‌ها  که در آنها برنامه سامرا مشخص شده است را انتخاب کنند.

وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام دور جدید سفر عتبات عالیات عراق که از پنجشنبه ۹ دی‌ماه آغاز شده است، افزود: تاریخ اعزام این کاروان‌ها به ۲۶ دی تا ۲۴ اسفندماه مربوط می‌شود که در این دوره، هزینه‌ی اعزام از ۹۰۰۰ هزار تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و این نرخ برای سفر هوایی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰۰ هزار تومان متغیر است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در این باره توضیح داد: متقاضیان اعزام به سفر عتبات عالیات در این دوره می توانند با مراجعه سامانه www.atabat.org.ir از ظرفیت خالی کاروانها مطلع شده و برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام نمایند.

وی در ادامه درباره‌ تاثیر افزایش نرخ دلار بر هزینه سفر به عتبات عالیات، اظهار کرد: ۷۰ درصد از هزینه سفر عتبات بابت خدمات ارزی است که به صورت دلار پرداخت می‌شود که طبیعتا تحت تاثیر افزایش و کاهش ارزش دلار، هزینه‌ی سفر عتبات هم مقداری تغییر می‌کند.

نظافتی یادآور شد: هزینه کاروان‌های عتبات به تعداد روزهای سفر و درجه‌ی خدماتی که ارائه می‌شود، بستگی دارد. بسته‌های این سفر نیز سه تا ۷ روزه است.

منبع:مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.