آکادمی علوم و هنرهای سینما فهرست هفت نامزد جایزه بهترین چهره‌پردازی اسکار هشتادونهم را اعلام کرد.

به گزارش جماران، اعضای شاخه چهره‌پردازی آکادمی علوم و هنرهای سینما روز هفتم ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی به تماشای ۱۰ دقیقه از این فیلم‌ها خواهند نشست و در نهایت با رای آن‌ها سه نامزد نهایی دریافت جایزه اسکار انتخاب خواهند شد.

در فهرست هفت فیلم منتخب آکادمی علوم و هنرهای سینما سه فیلم ابرقهرمانی «دد پول»، «پیشتازان فضا، ماورا» و «جوخه انتحار»‌ در کنار سه کمدی درام «خیاط» (The Dressmaker)، «فلورنس فاستر جنکینز» و «درود بر سزار» قرار گرفته‌اند.

در این فهرست فیلم «مردی به نام اووه» نیز حضور دارد. «مردی به نام اووه» به کارگردانی هانس هلم نماینده سوئد در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است. این فیلم همراه با «فروشنده» و «تونی اردمان» به فهرست کوتاه ۹ نامزد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان نیز راه یافته است.

همانند همیشه برخی از فیلم‌هایی که تا پیش از این در زمره مدعیان اصلی جایزه بودند در این فهرست جایی ندارند. از مهم‌ترین این عنوان‌ها می‌توان به «جکی»، «هکسا ریج»، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» و در نهایت «روگ وان:‌ داستانی از جنگ ستارگان» اشاره کرد.

نامزدهای نهایی دریافت جوایز اسکار سال ۲۰۱۷ در تاریخ پنجم بهمن (۲۴ ژانویه)‌ معرفی می‌شوند. مراسم معرفی و اهدای جوایز اسکار نیز روز یکشنبه هشتم اسفند (۲۶ فوریه) در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اسکار
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.