رییس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی (با رویکرد فرهنگی و پژوهشی) و اولین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی گفت: با شناساندن مفاخر به جوانان و کودکان می‌توانیم در برابر تهاجم فرهنگی که هویت ما را نشانه گرفته‌اند، مقابله کنیم.

به گزارش جماران، دکتر حمید میرزاده عصر امروز دوم دی ماه در این مراسم که درکرمان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1392 بعنوان اعضای شورای انقلاب فرهنگی خدمت مقام معظم رهبری شرف‌یاب شدیم و ایشان به رنجی که از حوزه فرهنگ می‌برند، اشاره و اذعان کردند که به دلیل تهاجم فرهنگی، فرزندان ایران از مفاخر و هویت خود جدا شده‌اند، بطوری‌که کودکان ما مرد عنکبوتی را بیشتر از مفاخر ایرانی می‌شناسند.

وی ادامه داد: بنابر توصیه رهبر، معرفی مشاهیر اسلامی ایرانی را در هر حوزه‌ای در دستور کار قرار دادیم و برای اولین بار است که معرفی مشاهیر، مفاخر و عالمان هر منطقه جزو موضوع پایان‌نامه‌ دانشجویان است و از این دانشجویان حمایت می‌کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که سعی بر این داریم که مفاخر ایرانی را بشناسانیم، افزود: اکنون اجناسی که در بازار ارائه می‌شود، کمتر با فرهنگ ما همخوانی دارد که این موضوع باید اصلاح شود.

وی با تقدیر و گرامیداشت فرهیخته عالی مقام، دکتر باستانی پاریزی را از اهداف این برنامه برشمرد و تصریح کرد: خواجوی کرمانی که یکی از مشاهیر کرمانی است و قبل از آنکه شاعر باشند، ایشان یک عارف بوده‌اند،  پیشنهاد دادیم که مراسم بزرگداشتی برای ایشان در نظر گرفته شود که خوشبختانه مسؤولین دانشگاه آزاد اسلامی این پیشنهاد را در دستور کار خود قرار دادند.

میرزاده با اشاره به تاریخ تولد خواجوی کرمانی، اظهار کرد: 17 دی ماه سالروز تولد ایشان است و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده که در تقویم درج شود، ضمن آنکه سال آینده مراسم بزرگداشت ایشان در سالروز تولدشان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با شناساندن مفاخر به جوانان و کودکان می‌توانیم در برابر تهاجم فرهنگی که هویت ما را نشانه گرفته‌اند، مقابله کنیم، گفت: کرمان، شهر مهربانی‌هاست و بزرگانی چون عطا احمدی (یکی از خیرین بزرگ کشور در امر مدرسه‌سازی) دارد که به علت پاکدامنی و خدماتی که ارائه کرده، نه تنها در کرمان بلکه در سطح کشور موثر بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسؤولین دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد نیز باید از مهربانان بویژه عطا احمدی بعنوان خادم استان کرمان تجلیل کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: استاندار کرمان یک فرد علاقه‌مند به مسائل فرهنگی است و مطمئن هستم که در راستای اقدامات فرهنگی از ما حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.