- سازمان ملل اعلام کرد که کمیته نظارت این سازمان از آغاز روز سه شنبه به نظارت بر عملیات تخلیه غیرنظامیان از منطقه شرق حلب نظارت داشته و افزود که از روز 15 دسامبر تا کنون 25 هزار نفر از مناطق شرقی این شهر به شهر های اتارب و سرمدا منتقل شده اند.

به گزارش جماارن، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز چهارشنبه به نقل از مسئولان هیات نظارت بر عملیات تخلیه حلب اعلام کرد که این عملیات تحت نظارت کامل هیئت مذکور با همکاری و مساعدت نزدیک هلال احمر سوریه از روز سه شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دوجاریک به نقل از همین مسئولان افزود که از روز 15 دسامبر (25 آذر ماه) تا کنون 25 هزار نفر از شهروندان غیر نظامی از شرق حلب به شهر های اتارب در غرب حلب و شهر سرمدا در استان ادلیب منتقل شده و زیر پوشش کمک رسانی های این سازمان قرار گرفته اند.

سخنگوی بان کی مون اضافه کرد: سازمان ملل بموجب قطعنامه 2328 شورای امنیت که دیروزدر این شورا به تصویب رسید در صدد افزایش نیروهای و کارکنان این هیات در شهر حلب است و بر اساس همین مجوز در نظر دارد 20 نیروی اضافی برای نظارت بر عملیات تخلیه به این شهر اعزام کند.

به گفته وی و به نقل از کمیته نظارت ، حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان انتقال ان ها به بیرون شهر حلب و تامین بودجه کافی برای رساندن کمک های اولیه به این افراد همچنان مهمترین چالشی است که این هیات با آن روبرو است .

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی حلب
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.