شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رژیم صهیونیستی بطور موقت روابط خود را با سفارتخانه های 12 کشور که از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر محکومیت شهرک سازی های این رژیم در بیت المقدس محدود کرد.

 

به گزارش جماران ، این شبکه تلویزیونی آمریکایی امروز سه شنبه گزارش داد: کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در روزهای گذشته در قطعنامه ای شهرک سازی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در شرق بیت المقدس را محکوم کردند، این در حالی بود که آمریکا به آن رای ممتنع داد.
بر اساس این گزارش، دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی به سی ان ان گفتند: بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) به وزارت خارجه (این رژیم) دستور داده با آن دسته از سفارتخانه هایی که در شورای امنیت در جمعه گذشته به نفع قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درمورد توقف شهرک سازی در بیت المقدس شرقی رای داده اند، تمام روابط کاری، بطور موقت محدود شود.
سی ان ان گزارش داد: به گفته این دو منبع خبری، رژیم صهیونیستی کار با سفارتخانه های انگلیس، فرانسه، روسیه، چین ، ژاپن ، اوکراین، مصر ، آنگولا ، اروگوئه، اسپانیا ، سنگال و نیوزیلند را بطور موقت به حالت تعلیق در خواهد آورد.
سی ان ان به نقل از این دو مقام ارشد رژیم صهیونیستی افزود: نتانیاهو هیچ یک از وزیران امور خارجه این کشورها را ملاقات نخواهد کرد و سفرای این کشورها نیز در وزارت خارجه (رژیم صهیونیستی) پذیرفته نخواهند شد.
 این درحالی است که رژیم صهیونیستی در اعتراض به قطعنامه شورای امنیت که سوم دی ماه به تصویب اعضای آن رسید، سفیر آمریکا را که واشنگتن به این قطعنامه رای ممتنع داده و برخلاف گذشته آن را وتو نکرده بود، فراخواند.
درهمین حال، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با احضار کاردار اسپانیا در تل آویو، «سرخوردگی» خود را از حمایت اسپانیا از این قطعنامه ابلاغ کرد.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.