مراسم سالگرد شهادت داوود جوانمرد و همچنین چهلمین روز شهادت «محسن خزایی» در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت داوود جوانمرد و همچنین چهلمین روز شهادت «محسن خزایی» در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش جماران ، مراسم سالگرد شهادت «داوود جوانمرد» و چهلمین روز شهادت محسن خزایی، از شهدای مدافع حرم رسانه ملی با حضور معاونان و مدیران صداوسیما و نمایندگان مجلس در مسجد بلال این سازمان برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنانی با اشاره به قیام امام حسین (ع) توضیح داد: اساسا حرکت این حضرت یک کار رسانه‌ای بود، چرا که ایشان می‌دانستند با شهادت‌شان نه مظلومی نجات می‌یابد و نه عدالتی برقرار خواهد شد؛ اما امام حسین (ع) آگاه بود که شهادتش موجب انتقال یک پیام خواهد بود که به واسطه آن می‌تواند پیام اسلام را به نسل‌های بعد منتقل کند.

وی خاطرنشان کرد: اساسا رسانه یک عرصه ارزشمند برای احقاق حق، اقامه عدل و رفع ظلم است و در جهان مرسوم است که مهم‌ترین شاخصه شکست یک مملکت در اختیار گرفتن رسانه آن است. با توجه به حرکت عاشورا و آنچه که حضرت زینب (س) انجام داد، متوجه می‌شویم که ایشان نیز تداوم‌بخش حرکت رسانه‌ای برادرش بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کار رسانه‌ای مقدس است، توضیح داد: اهالی رسانه باید مولفه‌ها و تأثیر قداست را در این عرصه بشناسند، چرا که وقتی حرمت رسانه بالا رفت، دقت اهالی رسانه نیز افزایش خواهد یافت و در ادامه آن توفیق کار آن‌ها نیز گسترش می‌یابد. در این شرایط افراد متوجه می‌شوند که هرکسی نمی‌تواند وارد این عرصه شود و برای ورود به آن باید لایق و توانمند باشند. علاوه بر این وقتی این کیفیت در رسانه شکل گرفت، مردم نیز آگاه می‌شوند و به واسطه آن تخلفی در جامعه شکل نخواهد گرفت.

پناهیان یادآور شد: وقتی قداست رسانه بالا رفت، افراد نیز فداکار خواهند شد و به واسطه این فداکاری یک نظارت درونی تشکیل می‌شود که تقوا مهم‌ترین رکن آن است. به عنوان مثال تریبون نماز جمعه خودش یک رسانه است. در این تریبون آیه‌ای قرائت می‌شود که تأکید بر تقوا و قول سدید است. معنی لفظی این کلمه راست سخن گویی است، اما به تعبیری می‌توان از آن حرف ریشه‌دار نیز یاد کرد. دین چیزی از جنس نگرش‌های رواج یافته در مردم است. از همین رو رسانه باید دینی باشد. متأسفانه در غرب رسانه به دنبال این است که جامعه را به زوال بکشد. از همین رو افراد مبتذل و ناپاکی را به کار می‌گیرد تا جامعه را تحت سلطه خود داشته باشد.

وی تأکید کرد: ما باید در جامعه به گونه‌ای عمل کنیم که وقتی شنیدند اهل رسانه مبتذل هستند، تعجب کنند و برایشان قابل پذیرش نباشد. در جامعه ما عکس آنچه در غرب که به دنبال سر بُریدن ارزش‌های جامعه هستند، رفتار می‌کنیم و به دنبال ارتقاء آحاد جامعه هستیم. در این راستا شهدای رسانه بزرگترین خدمت را به قداست‌بخشی به رسانه کرده‌اند. شهیدان جوانمرد و خزایی آبروی رسانه هستند. آن‌ها دو کار بزرگ انجام داده‌اند که ابتدا از فضیلت رسانه برخوردار شدند و دیگری آنکه به رسانه قداست بخشیدند.

پناهیان در پایان گفت: هنگامی که خاطرات و حرف‌های این شهدا را گوش می‌کنیم باید در برابرشان تواضع کنیم چرا که آن‌ها با حضور در جبهه‌های نبرد مظلوم را دیدند و ملتهب شدند. اگر همه اهالی رسانه و خبرنگاران این چنین باشند قطعا مسئولان در صورتی که مشکلی داشته باشند اصلاح می‌شوند. ما باید خودمان را با این شهدا محک بزنیم چرا که بزرگترین سرمایه ما هستند.

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.