دو مسئول اروپایی با ابراز نگرانی از بازگشت تروریست‌ها از سوریه و عراق به اروپا، آنان را به مثابه بمب‌های ساعتی در داخل جوامع اروپایی برشمردند.

دو مسئول اروپایی با ابراز نگرانی از بازگشت تروریست‌ها از سوریه و عراق به اروپا، آنان را به مثابه بمب‌های ساعتی در داخل جوامع اروپایی برشمردند.

به گزارش  جماران ، هانس جرج ماسین رئیس موسسه حمایت از قانون در آلمان و مارکوس سیلر رئیس اطلاعات سوئیس ضمن ابراز نگرانی از بازگشت تروریست ها از سوریه و عراق به اروپا، آنان را به مثابه بمب های ساعتی دانستند.

آیا محدودیت آزادی‌ها موجب تامین آزادی‌های بیشتر می‌شود؟

این دو در یک مقاله مشترک در روزنامه فرانکفورتر آلمان نوشتند، حملات تروریستی در فرانسه، بلژیک و آلمان موجب بروز بحث و جدل در محافل سیاسی و اجتماعی در ارتباط با دو موضوع آزادی ها و امنیت شد و حاصل این بحث و جدل ها این بود که این محافل متقاعد شدند  بین تامین امنیت و ایجاد محدودیت های بیشتر بر آزادی ها ارتباط وجود دارد.

ماسین و سیلر یادآور شدند، اعتقاد به وجود ارتباط بین امنیت و محدودیت آزادی ها نمی تواند درست باشد یرا امنیت چیزی جز ابزاری برای تضمین تامین آزادی ها نیست.

تاثیر بحران‌های موجود بر سراسر دنیا

این دو همچنین با اشاره به اینکه به دلیل وضعیت امنیتی موجود کنترل مرزها و تامین امنیت در دوسطح داخلی وخارجی دشوار شده است، تاکید کردند که بحران های بین المللی فقط به همان منطقه ای که در آن جریان دارد، محدود نمی شوند بلکه برعکس سایر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار می دهند وعلاوه بر این تکنولوژی جدید اطلاعات به وسیله ای در دست گروههای ترویستی تبدیل شده است که از آن در دو سطح داخلی و خارجی بهره برداری می کنند.

داعش به دنبال جلب گروه‌های تروریستی کوچک دنیا

این دو مسئول آلمانی و سوئیسی همچنین یادآور شدند که گروه تروریستی داعش به دلیل کاهش نفوذ و ناتوانی در توسعه دایره مناطق تحت اشغال خود در تلاش است در مرحله کنونی دوستی گروههای تروریستی کوچک را از سراسر جهان جلب کند و بتواند حمایت شخصیت هایی را که از فرهنگ های مختلف هستند، به دست آورد.
منبع: تسنیم

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.