بذرپاش ادامه داد: ٢۴٠ هزار مسکن مهر باقیمانده به دولت ارث رسیده که این واحدها ریالی آورده مردمی و وام نداشت و ما توانستیم از محل مولدسازی دارایی وزارت راه پشتیبانی مالی مسکن مهر را انجام دهیم و منابع مالی را تامین کنیم از این رو توانستیم ١٢۴ هزار مسکن مهر به مردم تحویل دهیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته هم متاسفانه شاهد رشد منفی در رشد تولید مسکن بودیم اما امسال اتفاقات خوبی در سرجمع بخش مسکن رخ داد و این میزان رشد تولید هر چند ایده‌آل نیست و نباید به آن مغرور و راضی نشویم.

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۵٢٣٠ مسکن مهر پردیس با بیان اینکه سال نسبتا خوبی در رشد تولید مسکن داشتیم، اظهار داشت: در سال ٩٩ رشد تولید بخش مسکن منفی ١۵ درصد بود و به گواه مرکز آمار و بانک مرکزی یک عقب ماندگی جدی در بخش تولید مسکن وجود داشت و به دنبال آن میزان بیکاری به کشور تحمیل شد و همچنین اثرات اجتماعی این عقب‌ماندگی در بخش مسکن خود را هویدا می‌کند. خوشبختانه در ۶ ماه اول امسال از رشد تولید منفی ١۵ درصد در سال ٩٩ به  رشد ٣.٨ درصد مثبت در بخش مسکن و ساختمان رسیدیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته هم متاسفانه شاهد رشد منفی در رشد تولید مسکن بودیم اما امسال  اتفاقات خوبی در سرجمع بخش مسکن رخ داد و این میزان رشد تولید هر چند ایده‌آل نیست و نباید به آن مغرور و راضی نشویم و باید  اهداف بالاتری در نظر داشته باشیم تا انگیزه‌ها افزایش یابد اما این رشد خبر خوبی بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده رکورد بالاتری را ثبت کنیم،گفت: در بخش اجرای نهضت ملی مسکن هم اقدامات قابل توجهی انجام شده و تصمیماتی که برای حوزه علمیات نهضت ملی می‌گرفتیم باید با رویکردهای عادی فرقی می‌کرذ به همین دلیل نام آن را نهضت گذاشتیم و ما در وزارت راه به عنوان پیشانی کار قرار داریم و با همکاری سایر دستگاه‌ها امروز تامین زمین نهضت ملی مسکن از ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار عبور کرده و در مراحل مختلف از ساخت قرار دارند.

بذرپاش افزود: هر چند اعلام در این اعداد در کلام راحت است  اما تامین مالی، مصالح و نیروی انسانی این حجم پروژه بسیار دشوار است اما امروز تمام این ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار واحد  در مدار ساخت قرار گرفته و در فرایند تولید مسکن هستند.

وی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های ما مردمی سازی در بخش تولید مسکن است که یکی از بهترین روش‌هایی بوده که به نفع مردم و دولت است و مدت زمان کار را کاهش می‌دهد و اساسا این اقدام در راستای اجرای اصل ١۴۴ قانون اساسی اعلام شده از سوی رهبری است و مسکن هم از این اصل مسثتنی نیست و همین عدم رعایت این موضوعات باعث شده که امروز مردم پس از ١٠ سال در انتظار تکمیل پروژه مسکن مهر هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدید در نهضت ملی حداقل رساندن مداخله‌های دولت است، گفت: در حال حاضر حدود یکصد هزار هکتار شهری و روستا برای نهضت ملی مسکن تامین شده و آماده‌سازی ها درحال انجام است.

وی با بیان اینکه تامین مالی در پروژه نهضت ملی مسکن بسیار مهم است، اظهار داشت: امسال میزان تسهیلات مسکن راز ٣۵٠ میلیون به ۵۵٠ میلیون تومان افزایش یافت و باز هم به دنبال افزایش وام مسکن هستیم و همچنین تسهیلات بانکی هم افزایش یافت بطوریکه در ۶ ماه گذشته به اندازه ٢ سال گذشته وام دادند اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم. از دیگر اقدامات  کاهش نرخ سود از ٢٣ به ١٨ درصد است اما به سود ١٨ درصدی وام مسکن راضی نیستیم و به دنبال کاهش نرخ سود هستیم. 

بذرپاش ادامه داد: ٢۴٠ هزار مسکن مهر باقیمانده به دولت ارث رسیده که این واحدها ریالی آورده مردمی و وام نداشت و ما توانستیم از محل مولدسازی دارایی وزارت راه پشتیبانی مالی مسکن مهر را انجام دهیم و منابع مالی را تامین کنیم از این رو توانستیم ١٢۴ هزار مسکن مهر  به مردم تحویل دهیم.

وی افزود: ما هم مانند دولت قبل می‌‌توانستیم بگوییم موضوع مسکن مردم  به ما ربطی ندارد و مردم خودشان بسازند اما رییس جمهوری شجاعانه وارد موضوع مسکن شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ٨٠ درصد شرکت‌های تعاونی مسکن سازی‌ با مشکل مواجه هستند، گفت: مشکل تعاونی‌ها نه به این معنا تعاونی‌ها افراد نادرست باشند اما با مشکلات پیچیده متعددی مواجه هستند. 

وی با بیان اینکه امسال ١۶ هزار واحد مسکن مهر در پردیس تحویل شد گفت: امروز کلید واحدی از مسکن مهر را به خانواده‌ای تحویل دادم که در زمان ثبت نام سرپرست خانوار شاغل بود اما امروز بازنشسته شده بود و نوه داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی مهرداد بذرپاش
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.