مرحله جدید واگذاری زمین برای خانه سازی آغاز شد + جزییات

وزیر راه و شهرسازی خبر داد: آغاز مرحله دوم اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت/ واگذاری یک میلیون قطعه زمین به روستاییان.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر راه و شهرسازی گفت: با دستور رییس جمهوری تیم ویژه برای آغاز نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن راه‌اندازی می‌کنیم.

طبق گزارش ایلنا، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ١٠ هزار واحد پروژه‌های مسکن مهر پردیس با بیان اینکه ساخت ١٠ هزار واحد مسکونی راحت است اما فرایند ساخت و ساز بسیار سخت است و هزار و یک مشکل ایجاد می‌شود و ساخت ١٠ هزار واحد مسکونی از لحاظ تامین منابع، کار و زنجیره تولید اتفاق کمی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت شهرسازی اتمام مساکن مهر باقیمانده از ١٢ سال گذشته است، ادامه داد: ابتدای دولت ما بودیم و ٢۴٠ هزار مسکن مهر که بدون منابع و بدون بودجه مصوب و وام به ارث رسیده بود که متقاضیان آن ١٢ سال انتظار کشیده بودند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دولت قبل اعتقادی به مسکن مهر نداشت و کسی این پروژه را پیگیری نمی‌کرد و در این مدت هم قیمت پروژه بالا رفت به طوری که با قیمت‌های آن زمان امروز  ۴ متر بیشتر نمی‌توان خانه ساخت اما ساخت این واحدها وظیفه ماست و مبارک متقاضیان باشد. 

بذرپاش با بیان اینکه در شهر  پردیس بیش از  ١٩ هزار مسکن مهر باقیمانده که تا آخر سال ١٢ هزار واحد مسکن مهر پردیس تحویل می‌شود، گفت: برخی از واحد‌های مسکن مهر پردیس با مشکلات حقوقی مرتبط با تعاونی‌ها درگیر هستند که تیم جدا برای حل مشکلات حقوقی واحد‌های مسکن مهر ایجاد کرده‌ام. 

وی ادامه داد: در بخش خدمات روبنایی در مسکن مهر محرومیت‌هایی وجود دارد ابته امروز  ٢۵٠ میلیارد تومان در  خدمات رونمایی در پردیس  افتتاح می شود اما باید این اقدامات برای مردمی که لایق بهترین‌ها هستند، توسعه پیدا کند . مردم سالها به امید قولی که در مقطعی دولت به آنها داده بود، منتظر ماندند و بهترین نعمت برای کشورمان همین مردم هستند و امیدواریم با کمک همین مردم بهترین رکوردها را بزنیم.

 

بذرپاش

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آماده سازی هر قطعه زمین برای پروژه نهضت ملی  ٢٠٠ میلیون هزینه برای دولت دارد، اظهار داشت: یک میلیون و ٧٠٠ هزار پروژه پروژه نهضت ملی مسکن در انواع بخش‌ها در حال انجام است و ۵٠ هزار هکتار زمین تامین شده و زیر بار ساخت است و بیش از یک میلیون قطعه زمین به مردم  روستا واگذار می‌کنیم که از انجام این اقدامات در ٨ سال گذشته غافل شده بودند. 

بذرپاش از آغاز مرحله دوم طرح جوانی خبر داد و گفت: مرحله دوم طرح جوانی جمعیت آغاز شد  و دولت ٣٢ هزار قطعه زمین به طرح جوانی جمعیت  اختصاص می‌دهد. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش مسکن جهش خوبی داریم، تاکید کرد: در بهار سال گذشته رشد بخش مسکن منفی ٩ درصد بود اما به گواه مرکز آمار این عدد بهار امسال به مثبت ١.۶ رسیده است. 

وی گفت: با دستور رییس جمهوری تیم ویژه برای آغاز  نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن راه‌اندازی می‌کنیم.

همچنین در این مراسم علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت:نتیجه کار جهادی و انقلابی و هماهنگی بین تمام دستگاه‌های اجرایی و پشتیبانی افتتاح ١٠ هزار واحد مسکن مهر پردیس است. پیش از این پردیس مکانی برای سکونتگاه شده بود اما کسری در سرانه آموزشی ، بهداشتی ، درمانی و مذهبی را جبران می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید