وزیر راه و شهرسازی سیاست در بخش مسکن را اعلام کرد

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقادهای مطرح شده در خصوص ویلایی سازی ها افزود: ویلایی سازی و تک طبقه سازی سیاست ماست و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در کشور در جهت ساخت مسکن کار بزرگی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت مردمی سیزدهم در حال انجام است.

طبق گزارش تسنیم؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که همراه با رئیس جمهور به استان فارس سفر کرده بود، در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در شیراز گفت: امروز در کشور جهت ساخت مسکن کار بزرگی در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم در حال انجام است.

تأمین ۵۰ هزار هکتار زمین در کل کشور 

بذرپاش میزان زمین تأمین شده برای اجرای این طرح را  بی سابقه اعلام کرد و افزود: در حالی که در مسکن مهر در مجموع هشت هزار هکتار زمین تامین کردیم امروز و در طرح نهضت ملی مسکن در آستانه تامین 50 هزار هکتار زمین در کل کشور قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در استان فارس تاکنون تأمین افزون بر دو هزار و 548 هکتار قطعی شده و حدود پنج هزار و 100 هکتار در آستانه قطعی شدن است یعنی عدد زمینی که در استان تامین می شود کمی کمتر از کل زمین تأمین شده برای مسکن مهر در کل کشور است و این عدد نه کم سابقه بلکه بی سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با وجود  مدیریت جدید در بنیاد مسکن بحث واگذاری زمین روستایی که در مقطعی یک آرزو بوده در دستور کار قرار گرفته و امروز در یکی از روستاهای اطراف شیراز شاهد این اتفاق هستیم.

وی همچنین یادآور شد: عدد زمینی که در استان  فارس تامین می‌شود کمی کمتر از کل زمین تامین شده برای مسکن مهر در کل کشور است که این عدد در استان بی سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای امسال 500 هزار فقره واگذاری زمین هدف‌گذاری شده است و بناست سال آینده نیز همین میزان واگذار شود که عدد بسیار قابل تأملی است.

تحویل زمین پس از آماده سازی 

بذرپاش تصریح کرد: این زمین ها پس از آماده سازی به مردم تحویل داده می‌شود که برای آماده سازی این زمین ها نیز رقم بسیار بالایی صرف می شود.

افزایش چشمگیر ساخت و ساز خودمالکی

وی ادامه داد: در مجموع کار بزرگی در طرح نهصت ملی مسکن در کشور در حال انجام است و اگر نظام بانکی قدری بیشتر همراهی کند در میزان ساخت و ساز مسکن شهری، روستایی و خودمالکی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

تداوم سیاست ویلایی‌سازی در کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقادهای مطرح شده در خصوص ویلایی سازی ها افزود: ویلایی سازی و تک طبقه سازی سیاست ماست و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم داد.

ویلایی سازی و تک طبقه سازی سیاست ماست و هرکجا زمین اجازه دهد این کار را با رعایت ملاحظات انجام خواهیم داد.

صدور خدمات فنی و مهندسی حوزه راهسازی به خارج از کشور

بذرپاش، با اشاره به افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور گفت: امروز با افتخار می توانیم بگوییم در حوزه راهسازی مهندسان ایرانی به سطح قابل توجهی از توانایی رسیده اند که قابل افتخار است و برخی از کشورهای منطقه درخواست دارند که ظرفیت و توان مهندسان و شرکت های ما برای اجرای پروژه های راهسازی خودشان استفاده کنند.

وی افزود: این نشان می دهد که در این بخش توسعه بسیار خوبی شکل گرفته و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس نیز در این جلسه بر تامین چهار هزار و 783 هکتار زمین در فارس، صحه گذاشت.

وزیر راه و شهرسازی صبح امروز همراه با رئیس جمهور، به منظور افتتاح پروژه های مختلف در حوزه جاده‌ای و نهضت ملی مسکن، وارد استان فارس شد.

دیدگاه تان را بنویسید