حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دولت سیزدهم در شرایط سخت و دشواری کار را شروع کرد، اما به رغم همه مشکلات و کارهای انباشته شده فراوانی که در سراسر کشور به جا مانده بود با عزم و اراده راسخ وارد میدان ساماندهی مشکلات مردم و کشور شده است و طرح ها و پروژه‌های گسترده‌ای را افتتاح و در خدمت مردم قرار داده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای ترغیب مردم به انتخابات باید همه احساس مسئولیت کنند، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند هر کسی که مخاطبی دارد باید برای تشویق و دعوت مردم به انتخابات وارد عمل شود.

سیدمحمد حسینی به مناسبت ایام دهه فجر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام و ایام الله دهه فجر ، قم را دیار مردمان متدین، انقلابی و ولایی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی باعث تحول اساسی در کشور شد و مردم قم در پیروزی انقلاب پیشگام و طلایه‌دار بودند و قیام ۱۹ دی ۵۶ مردم این خطه، به خیزش نهایی مردم ایران برای سقوط رژیم پهلوی انجامید.

معاون رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، شعارهای هشتگانه‌ای را مطرح کردند که شعارهای زنده، جهانی و فطری هستند و ملت ایران بر آن پایبند هستند.

معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: قیام ها و جنبش‌های زیادی در سطح جهان وجود داشته که بعد از مدتی با انحراف و شکست مواجه شدند، اما این افتخار برای ملت ایران است که ۴۵ سال پای اصول خود ایستاده و اندیشه و تفکر انقلابی را به سایر مناطق دنیا صادر کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه تلاش بی‌وقفه دولت برای رفع مشکلات مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این ایام، همه اعضای دولت با حضور در استان‌های مختلف، پروژه های بزرگی را افتتاح خواهند کرد.

حسینی گفت: دولت سیزدهم در شرایط سخت و دشواری کار را شروع کرد، اما به رغم همه مشکلات و کارهای انباشته شده فراوانی که در سراسر کشور به جا مانده بود با عزم و اراده راسخ وارد میدان ساماندهی مشکلات مردم و کشور شده است و طرح ها و پروژه‌های گسترده‌ای را افتتاح و در خدمت مردم قرار داده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: بی‌تردید اگر همان شرایط گذشته ادامه پیدا می‌کرد امروز مردم و کشور با مشکلات فراوانی مواجه بودند.

معاون رئیس جمهور گفت: دولت در این مدت تلاش کرده از طریق فروش نفت، میعانات گازی و برقراری عدالت با دریافت مالیات از کسانی که فرار مالیاتی داشتند، درآمدهای کشور را افزایش داده و آن را در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و زیربنایی و نیز سرمایه‌گذاری‌ های بزرگ در بخش صنعت، معدن و انرژی هزینه کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه آب و انرژی گفت: زمانی که دولت آغاز بکار کرد تقریباً تمام نقاط کشور با مشکل تنش آبی مواجه بود و دولت برای غلبه بر این مشکل در کنار اجرای طرح‌های کوتاه مدت، احداث چهار خط جدید انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس را با سرمایه‌گذاری کلان آغاز کرده است که می‌تواند مشکل کمبود آب شرب، صنعتی و کشاورزی را در استان‌های شرقی و فلات مرکزی تا حدود زیادی برطرف کند. همچنین برای رفع ناترازی برق احداث نیروگاه‌های متعدد را در دستور کار قرار داده و در سفر اخیر رئیس جمهور به استان هرمزگان، تاسیس نیروگاه اتمی ایران هرمز برای تولید برق در این استان آغاز گردید.

حسینی به مشکلات موجود در حوزه مسکن اشاره و اظهار کرد: سالانه می‌بایست صدها هزار واحد مسکونی در کشور احداث می‌شد ولی این کار انجام نشد و امروز دولت برای جبران کمبودهای بجا مانده در این حوزه، مقدمات لازم برای احداث ۲ میلیون واحد مسکونی را آماده کرده و این طرح در حال اجراست.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت همچنین در حوزه جاده، ریل، راه آهن و تقویت مسیر ترانزیت کالا از شمال به جنوب کشور سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده است و تکمیل این مسیر ترانزیتی می‌تواند درآمدهای سرشاری برای کشور داشته باشد و امروز می توان گفت که سراسر کشور با اقدامات دولت مردمی به کارگاه‌های عمران و سازندگی تبدیل شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای پروژه‌ها متعدد در مناطق مختلف کشور آثار و برکات اقتصادی فراوانی برای مردم دارد اظهار داشت: در یک نمونه، احیای بالغ بر ۷ هزار واحد تولیدی و صنعتی در سراسر کشور که عمدتاً تعطیل و نیمه تعطیل بودند و با همت دولت احیا به چرخه تولید بازگشته است فرصت‌های شغلی فراوانی برای جوانان ایجاد کرده است و به همین خاطر ضریب نرخ بیکاری ۲ در صد کاهش یافته و از ۹/۶ به ۷/۶ کاهش یافته است.

حسینی خطاب به مردم و نمازگزاران تاکید کرد: اطمینان قلبی داشته باشید که این دولت همانطور که رهبر فرزانه انقلاب توصیف کردند دولت کار و فعالیت است و با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و بیهوده با مجاهدت و روحیه مردمی اهتمام خود را برای خدمت به مردم و رفع کمبودها و کاستی‌ها قرار داده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در ادامه اهمیت حضور مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی با حضور و مشارکت مردم به پیروزی رسید و با پشتیبانی مردم استمرار یافته است، این انقلاب به خود مردم تعلق دارد.‌ با توجه به اینکه در سال جاری میلادی ۶۶ انتخابات در سراسر دنیا برگزار خواهد شد به طور طبیعی درصد مشارکت مقایسه و دشمنان آن را مورد تحلیل قرار خواهند داد لذا نیاز هست که مشارکت قوی و گسترده‌ای در این انتخابات شکل بگیرد تا دشمنان بیش از پیش از تداوم فشارها و تحریم‌های ظالم دلسرد شوند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای ترغیب مردم به انتخابات باید همه احساس مسئولیت کنند اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری توصیه کردند هر کس که مخاطبی دارد باید برای تشویق و دعوت مردم به انتخابات وارد عمل شود و در این راستا مردم قم که همواره پیشتاز و پیشگام بودند می توانند در این عرصه نیز  نه تنها در استان خود بلکه سراسر کشور اثرگذار باشند.

حسینی با تاکید بر اینکه مجلس کارآمد و قوی در کنار دولت می‌تواند در مسیر رفع مشکلات کشور شتاب ایجاد کند اظهار داشت: مجلس جایگاه مهمی در قانون اساسی دارد و برخلاف کشورهای به ظاهر مهد دموکراسی که رئیس جمهور می‌تواند مجلس را منحل و مصوبات آن را وتو کند اما در جمهوری اسلامی ایران، مجلس از جایگاه تعیین کننده و مهمی برخوردار است لذا باید افرادی انتخاب شوند که بتوانند با پشتوانه قوی مردمی اثرگذاری بیشتری در اداره امور کشور داشته باشند.

معاون رییس جمهور در پایان مراسم نماز جمعه در میان نمازگزاران حاضر شد و مشکلات و مطالبات آنان را در گفت و گوی حضوری مورد بررسی قرار داد.

حسینی که به مناسبت گرامی‌داشت ایام دهه فجر به استان قم سفر کرده است همچنین با حضور در منزل شهیدان علی آقازاده نژاد و سعید کریمی  در فضای صمیمی با والدین و همسر و فرزندان این شهیدان والا مقام دیدار و گفت وگو کرد.

معاون رئیس جمهور با تجلیل از صبر و استقامت خانواده این شهیدان اظهار داشت: فرزندان شما با تربیت ایمانی و در دامان پاک مادران خود در راه دفاع از اسلام و حرم ائمه معصومین به دست شقی‌ترین افراد روی زمین یعنی رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و در پیشگاه خداوند از درجات عالی برخوردار هستند و امروز باید برای تداوم راه درخشان آنان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرات آنان را ضبط و ثبت کرده و در اختیار نسل جوان قرار داد.

شهیدان سعید کریمی و علی آقازاده نژاد که دو برادر دیگرش سال ۶۵ در منطقه شلمچه و سال ۹۶ در سوریه به درجه شهادت نائل آمدند در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در ۳۰ دی ماه سال جاری، شربت شهادت نوشیدند.

معاون رییس جمهور همچنین با حضور در مسجد جمکران و اقامه نماز و زیارت، با حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار و پیرامون ترویج فرهنگ مهدویت و معرفی جایگاه مسجد مقدس جمکران، گفت و گو کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.