شروط حماس در پاسخ به پیشنهاد نشست پاریس برای آتش بس در غزه اعلام شده است.

به گزارش جماران؛ حماس با چارچوب توافق پیشنهادی برای آتش‌بس کامل و پایدار طی ۳ مرحله موافقت کرده است، بدین گونه که هر مرحله ۴۵ روز طول بکشد و شامل توافق برای مبادله اسرا و اجساد، پایان محاصره و بازسازی نوار غزه باشد.

حماس همچنین الحاقیه‌ای مفصل را در رابطه با اجرای مرحله نخست توافق اضافه کرده و اعلام کرده که این الحاقیه باید جزئی از توافق باشد.

یکی از شروط حماس، ورود روزانه حداقل ۵۰۰ کامیون حامل کمک و سوخت به سرتاسر نوار غزه در مرحله نخست، انتقال ۶۰ هزار خانه پیش ساخته و ۲۰۰ هزار چادر برای اسکان آوارگان در مرحله نخست است.

این جنبش همچنین خواستار آزادی ۱۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۵۰۰ اسیر محکوم به حبس و احکام طولانی مدت و تمامی زنان، کودکان و افراد سالخورده شده و تاکید کرده که قطر، مصر، آمریکا، ترکیه و روسیه ضامن اجرای توافق باشند.

 

ادعای منابع صهیونیستی: اسرائیل با پیشنهاد حماس موافقت نخواهد کرد

منابع صهیونیستی به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند که اسرائیل با پیشنهاد ارائه شده توسط حماس که شامل خروج نیروها از نوار غزه و پایان جنگ می‌شود، موافقت نخواهد کرد.

شبکه ان‌بی‌سی نیوز نیز چنین مساله‌ای را مطرح کرده است ضمن اینکه معاریو و شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.