گزارش‌های اولیه حاکی است مناطق بین بوکمال و المیادین سوریه هدف قرار گرفته‌اند.

عکس: آرشیو

به گزارش جماران؛ اسکای‌نیوز به‌نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه مدعی شد حملاتی هوایی ظاهراً از سوی آمریکا به مناطقی در شرق سوریه انجام شده است. 

گزارش‌های اولیه حاکی است مناطق بین بوکمال و المیادین هدف قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود این حملات از ۱۵ دقیقه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد. 

 

منابع سوری حمله به شرق سوریه را تأیید کردند 

الجزیره به نقل از منابع محلی سوریه نوشت حمله‌ای هوایی به مناطق «الحیدریه» و «الشبلی» در شهر المیادین در استان دیرالزور سوریه انجام شده است.

 

 اخبار ضد و نقیض رسانه‌های آمریکایی در مورد حمله به سوریه

پولتیکو به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا: حملات به دیرالزور از سوی آمریکا صورت نگرفته است.

 ای‌بی‌سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی از آغاز حملات آمریکا در واکنش به حمله پهپادی به اردن خبر داد.

 

تکمیل می شود...

 

 

  • دولت آمریکا پس از حملات: دنبال درگیری با ایران نیستیم!

    سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید:

    ایالات متحده دنبال درگیری با ایران را در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست.  

    اما همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد برای دفاع از مردم و پاسخگو کردن عاملان صدمه به آمریکایی‌ها در زمان و مکان مورد انتخاب خودمان، تردید نخواهیم کرد.  

    حملات امشب آغاز شد اما پایان آن امشب نخواهد بود.

     

  • دو غیرنظامی در حملات آمریکا به القائم و عکاشات عراق شهید شدند

    المیادین در گزارشی از شهادت غیرنظامیان در حملات آمریکا به مواضعی در عراق خبر داد.

     

  • عراق: حملات آمریکا نقض حاکمیت عراق است

    سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی تصریح کرد که شهر القائم و مناطق مرزی عراق هدف حملات جنگنده های ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: این حملات در حالی صورت گرفته که عراق به طور جدی برای تضمین ثبات منطقه تلاش می کند. حملات آمریکا نقض آشکار حاکمیت عراق بوده و به تلاشهای دولت عراق ضربه وارد می کند.

     

  • وزیر دفاع آمریکا: نیروهای ما امروز به ۷ پایگاه در عراق و سوریه ۸۵ بار حمله کردند

    لوید آستین مدعی شد: این حملات نیروی قدس و شبه نظامیان وابسته به آن را هدف قرار دادند. رییس جمهور بایدن دستوراتی را برای اتخاذ تدابیر اضافی برای پاسخگویی سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان وابسته به آن صادر کرد.

     

  • شهادت و زخمی شدن ۱۰ نیروی حشد شعبی عراق در حملات امشب آمریکا

    عملیات حشد شعبی در غرب الانبار از شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰ نفر از نیروهای حشد به عنوان یکی از نیروهای رسمی عراق در تجاوز جنگنده‌های آمریکایی خبر داد./تسنیم

     

  • بایدن در مورد حمله آمریکا به اهدافی در سوریه و عراق بیانیه داد

    جو بایدن رییس جمهور آمریکا طی بیانیه ای مدعی شد:

     امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

     پاسخ ما از امروز آغاز می‌شود و در طول مدت زمانی ادامه خواهد یافت. آمریکا به دنبال جنگ در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر جهان نیست.

     

    77

  • نقشه مناطق بمباران شده توسط آمریکا

    خبرنگار المیادین: منابعی از شرق سوریه تمامی اخبار منتشر شده مبنی بر آغاز تجاوز آمریکا به نقاطی از ارتش سوریه و نیروهای متحد در شرق سوریه را تکذیب کردند.

     این منابع همچنین تایید کردند که هیچ حمله ای به شهرهای البوکمال یا المیادین ثبت نشده است.

     

    photo_2024-02-03_01-47-33

  • آمریکا خاک ایران را مورد حمله قرار نخواهد داد

    رسانه آمریکایی به نقل از مقام ارشد کاخ سفید: ایالات متحده آمریکا خاک ایران را مورد حمله قرار نخواهد داد

    شبکه تلویزیونی سی ان‌ان در گزارشی ادعا کرد که واشنگتن قصد ندارد خاک ایران را مورد حمله قرار دهد.

  • مقاومت اسلامی عراقی، پایگاه آمریکایی‌ها در میدان گازی کونیکو در سوریه را هدف حمله قرار داد

    این دومین حمله به نیروهای آمریکایی در شرق سوریه است.

     

    photo_2024-02-03_01-26-25

     

  • وزیر خارجه آمریکا با همتای سعودی خود تماس گرفت

    وزارت امور خارجه عربستان سعودی خبر داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی تماس گرفته است.

    طبق بیانیه وزارت خارجه عربستان، طرفین در مورد مسائل منطقه ای و منافع دو کشور در منطقه و همچنین آخرین وضعیت نوار غزه و کمک های بشردوستانه به آن گفت و گو کردند.

     

  • منابع خبری آمریکا: حمله به سوریه وقتی شروع شد که بازارهای مالی تعطیل شدند

    شبکه‌های تلویزیونی فاکس نیوز و ای بی سی نیوز و سی ان ان آمریکا از آغاز حملات ارتش این کشور به مواضع نیروهای مقاومت در شرق سوریه در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی خبر دادند و به همزمانی این عملیات با تعطیل شدن بازارهای مالی و نفتی دنیا از جمله در ایالات متحده آمریکا اشاره کردند.

  • مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه در مورد حمله به اهدافی در سوریه و عراق بیانیه داد/ به 85 هدف حمله شد و بیش از 125 مهمات دقیق به کار گرفته شد

    در این بیانیه سنتکام ادعا شده است:

     نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند. نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از 85 هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند. در این حملات هوایی بیش از 125 مهمات دقیق به کار گرفته شد. تاسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تاسیسات زنجیره تامین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

     

  • منابع خبری: حملات همزمان آمریکا به سوریه و یمن

    شبکه فاکس‌نیوز: حملات آمریکا از چندین پلتفورم انجام شد 

    فاکس‌نیوز به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که حملات آمریکا در خارمیانه «از چندین پلتفورم» انجام شده است. این رسانه ادعا کرد که این خبر فوری است و هنوز به جزئیات بیشتری درباره آن اشاره نکرده است. 

    همچنین آسوشیتدپرس به نقل از یک مسئول نظامی آمریکایی از حملات جدید آمریکا به خاک یمن خبر داد و مدعی شد این تجاوز در راستای دفاع از خود انجام شده است.

  • شبکه "فاکس نیوز" قویا معتقد است که آمریکا به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است

     این شبکه آمریکایی تیتر زده است: حملات هوایی تلافی جویانه آمریکا در سوریه آغاز شد

    فاکس

  • امشب در سوریه چه خبر است؟

    رسانه‌های غربی به ویژه آمریکایی با انتشار گزارش‌های متعدد و البته تایید نشده مدعی شروع عملیات تلافی‌جویانه آمریکا علیه گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه شدند‌.

     بسیاری از این رسانه‌ها همچون اسکای نیوز و ان بی سی و ای بی سی نیوز، با نقل قول از «مقامات امنیتی ارشد آمریکایی» مدعی حمله این کشور به شرق سوریه شده‌اند.

    از طرفی، رسانه‌هایی همچون پلیتیکو به نقل از مقامات ارشد پنتاگون، هرگونه خبر درباره حمله آمریکا به سوریه را رد و اعلام کردند: رژیم صهیونیستی عامل حمله به شرق سوریه است و با وجود تصمیم آمریکا برای تلافی حملات گروه مقاومت علیه مواضع خود، مخصوصا حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکایی برج ۲۲ واقع در اردن، عملیات نظامی واشنگتن شروع نشده است.

    همچنین خبرنگاران وابسته به رسانه‌های عربی همچون رسانه عراقی «العهد» ادعا کرده‌اند که تعدادی از مستشاران ایرانی در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

    با این حال تعدادی از رسانه‌های عربی و غربی کاملاً منکر وقوع این حملات شده‌اند و برخی رسانه‌ها هم نوشته‌اند که صداهای شبیه به انفجار ناشی از شکسته شدن دیوار صوتی توسط جنگنده‌های آمریکایی بوده است.

  • اسکای نیوز عربی ادعا کرد که در حملات امشب به سوریه 6 تن شهید و 4 تن زخمی شده اند

    اسکای نیوز عربی همچنین مدعی شد که حمله به شرق سوریه توسط اسرائیل انجام شده است

     

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.