بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق اولیه برای آغاز عملیات نظامی در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش جماران؛ ایسنا نوشت: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه تاکید کرد کشورهای عضو اتحادیه به توافق اولیه برای آغاز عملیات نظامی جهت تامین امنیت کشتیرانی تجاری در دریای سرخ دست یافتند.

«چوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست خبری خواهان خویشتنداری و عدم تشدید در خاورمیانه شد.

وی با اشاره به جنگ غزه تاکید کرد اولویت اتحادیه اروپا توقف جنگ غزه، آزادی اسرا و انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه است. استراتژی جنگ اسرائیل در غزه به «نابودی» حماس منجر نخواهد شد.

بورل با بیان اینکه وضعیت انسانی غزه ناامید کننده است، گفت: به اسرائیل تاکید کردیم که انتقال روزانه ۱۰۰ کامیون کمک به نوار غزه کافی نیست در حالی که قبل از جنگ روزانه ۵۰۰ کامیون کمک وارد می‌شد.

در حالی که مقامات صهیونیستی بر مخالفت خود با راهکار تشکیل دو دولت و تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده‌اند، بورل تصریح کرد: با شرکای عرب خود درباره تغییر جدی در روند «راه حل دو کشور» بحث کردیم. کشورهای غربی و عربی درباره این راه‌حل توافق نظر دارند.

وی همچنین در این نشست خبری گفت اتحادیه اروپا مقدمات برگزاری کنفرانس صلح خاورمیانه را فراهم خواهد کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه باید با خشونت شهرک‌نشینان در کرانه باختری مقابله شود، تاکید کرد اروپا بزرگترین حامی تشکیلات خودگردان فلسطین و خواهان آغاز روند صلح در خاورمیانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.