جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: همه فکر می‌کردند عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی باعث صلح می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد و فاجعه ای که در خاورمیانه شاهد آن هستیم، نتیجه یک شکست جمعی سیاسی و اخلاقی است. او هشدار داد که نیروهای افراطی در اسرائیل قصد دارند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جوزپ بورل، ضمن اظهار نظر درباره جنگ جاری در نوار غزه، گفت: ما با آزمون اعتبار خود در جنگ غزه روبرو هستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: عادی سازی روابط، صلح به ارمغان نیاورد و ما با آزمون اعتبار خود در جنگ غزه روبرو هستیم.

جوزپ بورل، افزود: همه فکر می‌کردند عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی باعث صلح می‌شود، اما این اتفاق نیفتاد و فاجعه ای که در خاورمیانه شاهد آن هستیم، نتیجه یک شکست جمعی سیاسی و اخلاقی است. او هشدار داد که نیروهای افراطی در اسرائیل قصد دارند به حضور فلسطینیان در کرانه باختری پایان دهند.

بورل همچنین تاکید کرد که اروپایی‌ها در معرض آزمون اعتبار خود هستند و باید بیش از پیش به فلسطینیان حمایت‌های بشردوستانه ارائه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.