محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شروع این فساد چای دبش از دولت قبل بوده اما در این دولت نیز تخصیص ارزهایی صورت گرفته؛ اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سواستفاده و فساد رخ داده است.

به گزارش جماران؛ مهر نوشت: صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از علنی شدن پرونده فساد چای دبش، گفت: باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم که باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.

محمدحسین صفارهرندی یکشنبه شب در نشست با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان هرمزگان گفتگو کرد که بخش هایی از سخنان وی را در ادامه می خوانید؛

*ظرفیت رشد مشارکت در کشور وجود دارد و بخش عمده آن، مرتبط با ترمیم سرمایه اجتماعی است که به دلایل مختلف از جمله بدکاری‌ها، بدعملی‌ها و اشتباهات و … مورد آسیب قرار گرفته است.

فساد چای دبش و فرار دولت رئیسی از قبول مسئولیت /صالحی: ارز نیمایی داده ایم نه ارز ترجیحی!

۲ رویکرد دولتی ها برای «فرار از مسئولیت» فساد چای دبش؛ اول فرافکنی، دوم قهرمان‌سازی از رئیسی!

*بند کردن کشور به مسائلی که عملاً در تحقق آن نقشی نداریم و دادن ریش و قیچی به دست دشمنان، سبب شد تا مشکلاتی بروز کند و امروز شاهد آن هستیم که آهنگ مدیریت کشور تغییر یافته و ظرفیت‌های کشور در خدمت توسعه قرار گرفته است.

*ما در جاده‌ای افتاده‌ایم که با شتاب ما را جلو می‌برد و ضروری است تا دلیل پیشرفت خودمان را به خوبی دانسته و دنبال آدرس‌های غلط نرویم.

*نشان داده‌ایم که در برابر گروکشی‌های دشمنان کوتاه نمی آییم و همین مسأله سبب شده تا ارتباطات جدیدی در جهان خلق شود چرا که استغنای کشور در برخی زمینه‌ها به رخ کشیده شده و دشمنان را به کرنش واداشته است.

*وقتی مبنای مالیات گیری را افزایش می‌دهند باید سقف معافیت مالیاتی را نیز افزایش می‌دادند و لذا رفتند و اصلاح کردند؛ باید مسؤولان دولتی مراقب این رفتارها باشند.

*شروع این فساد چای دبش از دولت قبل بوده اما در این دولت نیز تخصیص ارزهایی صورت گرفته؛ اما اختلاس تلقی درستی نیست بلکه سواستفاده و فساد رخ داده است.

*باید شهوت خبر اول دادن را از برخی مقامات بگیریم و بدانیم که باید هر پرونده فساد و آلودگی را دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس در مورد آن نظر داد تا تلقی فساد در همه‌جا در جامعه صورت نگیرد.

*با دست خودمان نباید امتیاز منفی برای نظام درست کرده و نیز می‌بایست امتیازاتی که حق مردم است را در اختیار آنها قرار دهیم. گاه اما با برخی اشتباهات، موجب می‌شود تا خدمات نظام منجر به تولید سرمایه اجتماعی نشود.

*تضعیف حکومت مرکزی فتنه اصلی دشمن برای تکه پاره کردن میهن است و ما نمونه‌های آن را در دنیا نیز شاهدیم و فتنه‌های اخیر در کشور با همین رویکرد دنبال می‌شد و هرکه ایران را دوست دارد.

*باید برای حفظ ایران نسبت به آینده آن دغدغه داشته باشد.

*ایران در آستانه جهشی خیره کننده در دنیا است و نباید اجازه دهیم، این دست از مسائل موجب کندی حرکت این انقلاب و مردم شود.

*نظام در عمل نشان داده که حتی فرزندان رئیس جمهور اسبق و برادر رئیس جمهور سابق و حتی معاون اول رئیس جمهور اسبق را نیز محاکمه و زندان می‌کند و لذا تصور فساد سیستمی نادرست است و هم اکنون دو فرزند یک مقام عالی قوه قضائیه در زندان هستند و اینها در عین حال که دل آدم را به وجود فساد در جامعه می‌سوزاند اما سوی دیگر آن رحم نکردن به آقا زاده‌ها در هر جایگاهی است که سبب امید فراوان در جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.