در این دیدار که با حضور «کاظم جلالی»، سفیر کشورمان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، آخرین وضعیت غزه و تحولات مربوط به فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش جماران؛ «علی باقری»، معاون سیاسی وزیر امورخارجه که به دعوت همتای روسی خود برای تبادل نظر و رایزنی‌های دوجانبه به مسکو سفر کرده است با «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار که با حضور «کاظم جلالی»، سفیر کشورمان در  محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، آخرین وضعیت غزه و تحولات مربوط به فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابومرزوق با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و مقاومت، گفت:  عملیات طوفان الاقصی و آنچه گردان‌های عزالدین قسام در ۷ اکتبر( ۱۵ مهرماه) انجام دادند یک معجزه الهی بود که با تمام جنگ های سابق با رژیم صهیونیستی متفاوت و قابل قیاس نیست زیرا خفت و زبونی صهیونیست ها در برابر نیروی مقاومت و مردم تحت محاصره غزه را به آمریکا و متحدان غربی نتانیاهو به خوبی نشان داد.

وی افزود: فرزندان غزه علیرغم تمام درد و رنج‌های ناشی از عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی، با توکل به وعده الهی در برابر تمام توان نظامی صهیونیست‌ها تا پای جان ایستاده‌اند.

وی گفت:  آمریکایی‌ها با ارسال ۴۵ فروند هواپیمای حامل اسلحه و تجهیزات مدرن نظامی به تل آویو، گمان می کنند که قادر خواهند بود، مقاومت مردم غزه را درهم شکسته و یا ازبین ببرند ولی ما معتقدیم مردم مظلوم غزه به لطف الهی و مدد الهی، از این صحنه نابرابر نبرد که با حمایت آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی در حال اجرا است سربلندخارج خواهندشد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین و مقاومت، گفت: ایران از همان روز نخست تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، رایزنی های متعددی را از طریق گفتگو با کشورهای مختلف و حضور در نشست هایی نظیر سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل در سطح وزیر خارجه آغاز و دنبال می کند و حضور دکتر امیرعبداللهیان در نشست مجمع عمومی و سخنرانی در حمایت از فلسطین و ضرورت توقف فوری حملات از سوی رژیم صهیونیستی بر همین اساس است.

وی افزود: اولویت تهران در مذاکرات با طرف های خارجی، آتش بس فوری، کمک رسانی به مردم و رفع محاصره ظالمانه غزه از سوی رژیم صهیونیستی است و با جدیت این موضوع را  در سطوح مختلف پیگیری می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.