آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: آمریکا به دنبال حمایت خود از اسرائیل، جلوگیری از گسترش درگیری، اطمینان از آزادی گروگان‌ها از جمله شهروندان آمریکایی و پاسخ به بحران انسانی در غزه است.

به گزارش جماران؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در قاهره مصر اعلام کرد که واشنگتن هم اکنون بخش بزرگی از کمک‌های امنیتی به اسرائیل را آغاز کرده است.

ایرنا به نقل از "تاس" نوشت: وی در حمایت از جنایت علیه مردم بی‌گناه غزه گفت: من در دیدارهای خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر برطرف کردن نیازهای امنیتی آنان برای دفاع موثر از خود متمرکز شده‌ام.

بلینکن افزود: این گفتگوها ادامه خواهد داشت.

وی ادعا کرد: آمریکا به دنبال حمایت خود از اسرائیل، جلوگیری از گسترش درگیری، اطمینان از آزادی گروگان‌ها از جمله شهروندان آمریکایی و پاسخ به بحران انسانی در غزه است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند. سفر بلینکن در حالی انجام می‌شود که صهیونیست‌ها هنوز به بمباران نوار غزه ادامه می‌دهند.

دیپلمات ارشد آمریکایی پیش از این به اردن، قطر، بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر سفر کرده بود.

منابع آمریکایی هدف از سفر دوباره بلینکن به سرزمین‌های اشغالی را جلوگیری از گسترش جنگ اعلام کرده بودند.

حداقل ۲هزار و ۴۵۰ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل کشته شده‌اند، در حالی که تعداد اسرائیلی‌ها در عملیات نظامی حماس به یک هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسد.

به گفته آژانس حمایت از پناهندگان فلسطینی سازمان ملل متحد، حدود یک میلیون نفر از غزه آواره شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.