موضع عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر مطرح شد که بر لزوم حضور ساکنان نوار غزه در «سرزمین خود» تاکید کرد و هشدار داد که خروج آنها «یک اقدام بسیار بزرگ» است. زیرا به معنای از بین بردن آرمان فلسطین است و آن را به عنوان «ام المسائل» و قضیه همه اعراب توصیف می‌کند.

شهر غزه، فلسطین/ فلسطینیان و تیم‌های پزشکی یک کودک مجروح را به دنبال حمله هوایی اسرائیل به شهر غزه به بیمارستان الشفاء منتقل می کنند. عکس: Mohammed Talatene/dpa- Getty Images

به گزارش جماران؛ دیپلمات‌های مصری گفتند که قاهره جدیت آنچه را که در حال رخ دادن است احساس می‌کند و دولت مصر اطلاعات دقیقی در مورد طرح آمریکایی-اسرائیلی دریافت کرده است و وسوسه‌هایی که به مصر ارائه می‌شود از نیاز مصر به تامین مالی هنگفت به دلیل کسری بودجه زیاد که از نظر اقتصادی و مالی با آن مواجه است، سوء استفاده می‌کند. 

در میان تماس‌های جاری در این زمینه، موضع عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر مطرح شد که بر لزوم حضور ساکنان نوار غزه در «سرزمین خود» تاکید کرد و هشدار داد که خروج آنها «یک اقدام بسیار بزرگ» است. زیرا به معنای از بین بردن آرمان فلسطین است و آن را به عنوان «ام المسائل» و قضیه همه اعراب توصیف می‌کند.

السیسی عصر روز پنجشنبه در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری گفت که کشورش که میزبان 9 میلیون آواره از کشورهای مختلف به دلیل ناآرامی‌های جاری در آنجا است، از پذیرایی از «فلسطینی‌هایی که باید در کشورشان بمانند و بمانند، خودداری می‌کند. همچنان برای حفظ آرمان و سرزمین خود استوار بایستند و ضروری است که مصر آنها را رها نکند.» وی معتقد بود «آنچه مهم است این است که مردم غزه در سرزمین خود ثابت قدم بمانند و ما تمام تلاش خود را برای تسکین آنها به کار خواهیم بست» و تاکید کرد که مصر در تعهد به این مهم که «در کمک به فلسطینی‌ها تاخیر نمی‌کند و نخواهد کرد» به یک موضع محکم برای تضمین حقوق مشروع مردم فلسطین تعهد دارد./ اخبار سوریه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.