«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در کنفرانس مجمع عمومی اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: راهی جز حمایت از نهاد حکومت و حفاظت از اقتدار و حاکمیت آن نیست و این حمایت منحصر به یک گروه و طیف نمی‌شود بلکه مسئولیت همگان است.

به گزارش جماران؛ «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: حاکمیت دولت باید در هر وجب از خاک عراق اعمال شود و هیچ شهری از این موضوع مستثنی نیست.

شفقنا به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق نوشت: «سید عمار حکیم» در کنفرانس مجمع عمومی اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: راهی جز حمایت از نهاد حکومت و حفاظت از اقتدار و حاکمیت آن نیست و این حمایت منحصر به یک گروه و طیف نمی‌شود بلکه مسئولیت همگان است.

وی با بیان اینکه حاکمیت دولت باید در هر وجب از خاک عراق اعمال شود، افزود: هیچ شهری از این موضوع مستثنی نیست، امنیت سلیمانیه و اربیل و دهوک همان امنیت بصره و بغداد و موصل است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اظهار داشت: تاریخ اتحادیه میهنی کردستان سرشار از مبارزات و مواضع شرافتمندانه ملی است که در راه تحقق آنها دهه‌های طولانی از تلاش و مبارزه انجام شده که با خون شهدا و فداکاری‌ها و مواضع شرافتمندانه آذین شده است.

براساس اعلام این دفتر، حکیم یاد جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق را گرامی داشت و گفت: طالبانی مسیری ملی برای این حزب ترسیم کرد که در حفاظت از هویت عراق و وحدت کلمه در سخت‌ترین بحران‌هایی که عراق در روند تأسیس نظام دموکراتیک پس از 2003 تجربه کرد سهم بزرگی داشت.

حکیم تصریح کرد: ما در بغداد و دیگر استان‌های عراق، در نظر به اقلیم کردستان عراق نشانه‌های آینده‌ای درخشان می بینیم که همه ملت عراق را کنار هم می‌نشاند و آنان را در مسیر ساخت حکومت فدرال قدرتمند و منسجم عراق یکپارچه می‌کند.

وی افزود: ما با وجود چالش‌های بسیار، فرصت‌های بسیاری هم داریم. نمی‌توان دشواری‌ها و مشکلات متراکم را نادیده گرفت، اما نباید خود را اسیر آنها کنیم و در برابرشان دست‌بسته بمانیم بلکه باید به سمت فضاهای واقعی برای شکوفایی کشور پیش برویم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان گفت: باید نسبت به دست‌های پشت پرده که قدرت عراق را با ایجاد تفرقه هدف قرار می‌دهند، هوشیار باشیم. این بزرگ‌ترین خطری است که امنیت ملی عراق را تهدید و صلح و امنیت اجتماعی در عراق را با خطرات بزرگ مواجه می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.