ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان این دیدار را تحولی جدیدی در مناسبات دو کشور و در چارچوب و روند مثبت مناسبات منطقه‌ای روابط میان ایران و همسایگان خواند.

به گزارش جماران؛  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان بامداد جمعه دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران و سامح شکری همتای مصری خود در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک را بسیار خوب و مثبت دانست.

کنعانی در پاسخ به خبرنگار ایرنا در نیویورک، این دیدار را تحولی جدیدی در مناسبات دو کشور و در چارچوب و روند مثبت مناسبات منطقه‌ای روابط میان ایران و همسایگان خواند.

وی گفت: در این دیدار موضوعات دارای اهتمام دو کشور طرح شد و می‌توان گفت که با این دیدار، طرفین ضمن مرور وضعیت روابط و نگاهی به آینده مناسبات دو کشور، عملا یک افق جدیدی را در مسیر روابط میان دو کشور باز کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین ادامه داد: امیدواریم که در آینده گام‌های مثبت جدیدی را در روند روابط میان دو کشور شاهد باشیم.

کنعانی درخصوص برنامه کاری وزیر امورخارجه ایران در نیویورک نیز گفت که امروز شاهد ملاقات‌های متعدد میان رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با همتایان خود و برخی از مقامات بین‌المللی بودیم.

کنعانی روز پنجشنبه را روز پرکاری برای دستگاه دیپلماسی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد که در این دیدارها موضوعات مختلف و متنوعی در حوزه همکاری‌های دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای و چندجانبه و نیز همکاری در چارچوب مجامع بین‌المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سازمان‌های تخصصی وابسته به این سازمان طرح شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده نیز مانند امروز شاهد دیدارهای متنوع و طرح موضوعات مورد علاقه در گفت وگوهای دوجانبه باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.