دولت روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: این محدودیت موقت باعث اشباع بازار سوخت داخلی و کاهش بهای آن برای مصرف‌کنندگان خواهد شد.

به گزارش جماران؛ دولت روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور ایجاد ثبات در بازار داخلی انرژی صادرات بنزین و گازوئیل به اغلب کشورها را موقتا ممنوع کرده است.

ایرنا به نقل از رویترز نوشت: دولت روسیه پنجشنبه گفت که صادرات بنزین و گازوئیل به چهار کشور بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان شامل این ممنوعیت نمی‌شود.

دولت روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: این محدودیت موقت باعث اشباع بازار سوخت داخلی و کاهش بهای آن برای مصرف‌کنندگان خواهد شد.

پاول سوروکین معاون وزیر انرژی روسیه گفت که این ممنوعیت نامحدود است و اقدامات بیشتر به اشباع بازار داخلی بستگی دارد. وی افزود: انتظار می‌رود که این اقدام بسرعت تاثیر خود را بر بازار بگذارد.

روسیه در ماه‌های گذشته با کمبود بنزین و گازوئیل روبرو بوده که در نهایت منجر به افزایش بهای سوخت شده است.

این وضعیت بحرانی در برخی بخش‌های کشاورزی در جنوب کشور که در فصل برداشت محصول قرار دارند، شدیدتر بوده است.

ناظران می‌گویند که تعمیر پالایشگاه‌های نفت و تضعیف روبل روسیه که به صادرات سوخت دامن می‌زند، از جمله عواملی است که باعث تنش در بازار داخلی سوخت روسیه شده است.

روسیه در ۲۰ روز اول ماه سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صادرات بنزین و گازوئیل از طریق دریا را حدود ۳۰ درصد کاهش داده و به ۱.۷ میلیون تن رساند.

روسیه سال گذشته ۴.۸۱۷ میلیون تن بنزین و حدود ۳۵ میلیون تن گازوئیل صادر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.